مهدی عالی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای این طرح و مشخص شدن حریم و حدود اراضی ملی و خصوصی فرصت زمین خواری و تصرف اراضی توسط افراد سودجو کاهش یافته و اموال عمومی حراست شده است.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح و همچنین فعال سازی تیم های گشتی و همکاری مردمی، میزان پرونده های تصرف اراضی در تیران و کرون از 67 پرونده در سال 94 به 22 پرونده در سال 97 رسیده است.
وی با بیان این که تاکنون 120 هزار هکتار از 168 هزار هکتار اراضی شهرستان اجرای این طرح قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این اقدام تا پایان سال نسبت به همه اراضی انجام می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون یادآورشد : برای اجرای این کار راه و شهرسازی حریم شهرها، جهادکشاورزی حوزه کشاورزی و ثبت اسناد در صدور سند همکاری داشتند.
وی همکاری دامداران و مرتع داران در حراست از ارضی را مهم بیان کرد و گفت : بهره برداران مراتع این شهرستان مسئولیت حفظ و حراست از محیط تحت نظر خود را بر عهده دارند و در صورت وجود خسارت باید نسبت به آن پاسخگو باشند.
وی همکاری و تعامل بین مردم، دامداران و اجرای قوانین را در حفظ و حراست منابع طبیعی مهم بیان و اضافه کرد : با حمایت از طرح های کاشت گیاهان دارویی در تیران و کرون میزان برداشت های غیرمجاز موسیر و مواردی از این قبیل کاهش یافته و منابع طبیعی کمتر مورد تعرض قرار می گیرد.
عالی پور به پیشگیری از آتش سوزی در مراتع اشاره کرد و گفت: آتش سوزی در مراتع ملی شهرستان انجام نشده و برای اقدام به موقع و پیشگیری از این حوادث هفت تیم اطفا حریق توسط نیروهای بهره بردار، دهیاری ها و مشارکت مردمی تشکیل شد که به این موضوع رسیدگی می کنند.
دوازدهم بهمن سال 93 قانون جامع حدنگار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که موضوع مقابله با جرایم زمین خواری مهم ترین هدف آن بود، در این طرح نقشه هایی برای تعیین محل عرصه، زمین یا ملک در هر نقطه از زمین نمایش داده شده که به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان است که اراضی این منطقه به بیش از 168 هزار هکتار می رسد.
موقعیت جغرافیایی و گستردگی اراضی این منطقه گاها فرصتی برای تصرف سودجویان بود که با برخورد قاطع قضایی و قانونی و اجرای طرح های پیشگیری، از وقوع چنین تخلفات و جرائمی جلوگیری شده است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.