شهردار اصفهان گفت: ساخت مجموع 5 پل و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در ورودی شرق اصفهان، بار ترافیکی شهر را کاهش می دهد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی در آئین آغاز به کار پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان که بخشی از حلقه حفاظتی کلان شهر اصفهان است با اشاره به اینکه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان 78 کیلومتر طول دارد که حدود 50 کیلومتر آن در شهر اصفهان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح در واقع یک آزادراه دورتادور شهرهای اطراف اصفهان است که احداث آن می‌تواند بار سنگین ترافیک در نقاط مختلف شهر اصفهان را کاهش دهد.  

وی با بیان اینکه این طرح، شهر را با روان سازی منطقی ترافیک مواجه می کند، تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت تردد و کاهش آلودگی هوا از جمله مزایای رینگ چهارم ترافیکی شهر است که از استانداری اصفهان می خواهم برای اینکه ماموریت تعریف شده ما در مورد این طرح محقق شود، کمک لازم برای تخصیص اعتبارات دولتی به این پروژه را داشته باشند.  

ساخت تقاطع در بزرگراه شهید اردستانی شش درصد از برنامه جلوتر است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان با آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در آذرماه آغاز شد، گفت: با آغاز تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی اعلام کردیم که این طرح ظرف 10 ماه ساخته خواهد شد و اکنون شواهد امر حاکی از سرعت خوب پروژه است به طوریکه اکنون در این طرح شش درصد از برنامه ریزی اولیه جلوتر هستیم. 

وی با اشاره به اینکه مهندسان طرح، زمان 20 ماهه را برای بهره برداری از مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اعلام کرده اند افزود: این پروژه طی 18 ماه و بدون هیچ تعطیلی در شهرداری اصفهان به بهره برداری خواهد رسید و قاطعیت در اعلام این زمان نشان از همدلی و همراهی مجموعه مدیریت شهری و استان دارد.

نوروزی با بیان اینکه ما عجله ای برای کلنگ زنی یا افتتاح پروژه ها نداریم، تصریح کرد: ما در این طرح از ابتدا برنامه ریزی را در اولویت قرار دادیم و سعی کردیم آزادسازی را پیش از آغاز طرح انجام دهیم تا در آینده برای آزادسازی مجبور به پاسخگویی در دادگاه نباشیم.

وی از پرداخت 23 میلیارد تومان برای آزادسازی زمین های طرح مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد و گفت: این پل با نگاه معماری و شهرسازی ساخته می شود چراکه منطقه ای که پروژه در آن قرار گرفته دروازه شرقی ورود به شهر اصفهان به شمار می رود. 

شهردار اصفهان ادامه داد: از مجموعه پل های نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی 7 کیلومتر مسیر است که اجرای آن سالانه از نظر سوخت ۳۰ میلیارد تومان سود دارد که از این عدد، ۱۸ میلیارد تومان به هزینه های کاهش سوخت مرتبط است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.