حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی روز شنبه به مناسبت نیمه شعبان در گفت و گو با ایرنا افزود: انجام واجبات، ترک محرمات، عمل کردن به دین و دوری جستن از گناه جزو مسائل مهم مورد انتظار حضرت صاحب الزمان (ع) از مومنان حقیقی است و منتظران باید بر اساس آنها عمل کنند.
وی بیان کرد: مساله مهدویت یک مساله عام است و اختصاص به شیعه ندارد، چنان که همه مذهب ها و مکتب های آسمانی در این مورد دیدگاه داشته و از جمله یهودیان، زرتشتیان، مسیحیا و حتی مسلمانان اهل سنت منتظر موعود آخرالزمان هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اضافه کرد: همه مردم باید همچنان منتظر بمانند تا این وعده الهی که در قرآن و حدیث ها نیز مورد اشاره قرار گرفته، تحقق یابد اما در میانه راه افرادی منحرف و ضد دین از این فضا سو استفاده می کنند.
وی با اشاره به وجود شبهه ها تصریح کرد: کسانی بوده اند که با وعده دورغ و سو استفاده از نشانه های ظهور خود را امام زمان یا نماینده ایشان معرفی و گروهی را نیز همراه خود کردند.
حسینی عنوان کرد: هر از گاهی افرادی ممکن است ادعایی داشته باشند اما مردم در دوره غیبت و به ویژه جوانان با خواندن کتاب، پژوهش و مشورت با بزرگان اهل معرفت نباید فریب توطئه های دشمنان را بخورند.
وی با ضروری خواندن پژوهش، بررسی و جست و جو در زمینه وجود مبارک حضرت امام مهدی (عج) بر همگان، به یاد قائم آل محمد (عج) بودن، برگزاری جلسه های دعای ندبه و حضور در آن، صدقه دادن به نیت ظهور را از دیگر مسوولیت های منتظران منجی عالم بشریت در دوران غیبت برشمرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه نیز به نامگذاری نیمه شعبان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) یادآور شد: مردم ایران از وجود نیروهای امنیتی مقتدری که اشراف بسیار خوبی بر مسائل کشور و خارج دارند، به خود می بالند چرا که توطئه های سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی را شناسایی و بی اثر می کنند.
وی با ستودن اقدام های صورت گرفته از سوی وزارت اطلاعات در چهار دهه گذشته از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: نیروهای امنیتی کارهای بسیار بزرگی را در این وزارتخانه انجام دادند که یکی از آنها در سال گذشته شناسایی و دستگیری 290 نفر از جاسوسان سازمان جاسوسی آمریکا (سی آی ای) بود.
محمد ابن الحسن ابن علی العسکری 15 شعبان سال 255 یا 256 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشوده و پس از شهادت پدر، در سن پنج سالگی به امامت رسیدند.
بنابر باور شیعیان، پس از یک دوره 70 ساله موسوم به غیبت صغری، حضرت مهدی موعود (عج الله تعالی فرجه و الشریف) امام دوازدهم از حدود سال ۳۲۹ ه‍.ق تا کنون در دوره غیبت کبری بسر می برند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.