به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان چهارشنبه شب در نشست با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در سرای ورزشکاران افزود: یک معاونت در وزارت ورزش و جوانان قادر به مطالبه گری و پیگیری مسائل مربوط به جوانان نیست و برخی از نهادهای اداری از پاسخ دهی امتناع می کنند.
وی بیان کرد: 25 میلیون نفر جمعیت جوان کشور نیازمند یک نماینده در دولت برای پیگیری مطالباتشان هستند و این انتظار تنها با استقلال امور جوانان از یک وزارتخانه دیگر محقق می شود تا اینکه بتواند از دستگاه ها سوال کند.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اعتبار حوزه جوانان در سال گذشته 500 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با این اعتبار اندک توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، حمایت از این تشکل ها، فعالیت های فرهنگی، توسعه خانه های جوان و برنامه های حوزه جوانان مدیریت شده در حالی که بودجه های زیادی در بخش های مختلف برای جوانان وجود دارد اما نوع هزینه های آن مشخص نیست.
وی ادامه داد: اگر سازمان ملی جوانان و ساختار آن به صورت جدی مستقل شود آنگاه زمینه برای مطالبه گری و پیگیری نیازهای حوزه جوانان بهتر و با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.
تندگویان با اشاره به اینکه ساماندهی اشتغال ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: کوتاهی که در بخش های دیگر شده است باعث شده که این وزارتخانه در ایجاد اشتغال نیز فعالیت کند و سال گذشته با هزار و 300 میلیار ریال تسهیلات بانکی 2 هزار شغل برای جوانان ایجاد شد.
وی یادآورشد: ارائه این تسهیلات به راحتی نبود اما تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان بر تسهیل شرایط واگذاری وام و ایجاد اشتغال بوده است.
وی ادامه داد: زیرساخت های اقتصادی دولت مطلوب نیست اما باید جوانان به صحنه بیایند و برای رفع مشکلات برنامه ریزی و اقدام مناسب داشته باشند تا اینکه به شرایط خوبی در حوزه تولید و اشتغال برسیم.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشد کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد جوانان در کشور گفت: تا پایان دولت دهم تنها یکصد سازمان مردم نهاد در این حوزه فعال بود که شماراین تشکل های مدنی به 2 هزار باب رسیده و تا پایان دولت دوازدهم آمار آن به 6 هزار باب افزایش می یابد.
وی ادامه داد: یکصد خانه جوان در سراسر کشور راه اندازی و با تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد قدرت فعالیت جوانان افزایش یافته است.
11 شعبان زادروز حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است که به این مناسب در کشور نزدیک 9 هزار برنامه اجرا می شود.
25 میلیون جوان در گروه سنی جوانان یعنی 15 تا 29 سال قرار دارند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.