سعید یوسف پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی گزارش های دریافتی از شهروندان حامی محیط زیست مبنی بر خرید و فروش و نگهداری غیرمجاز چهارقطعه فلامینگو در یکی از رستوران های سطح شهر درچه، مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست خمینی شهر با حکم قضایی در معیت ماموران نیروی انتظامی به محل مراجعه و 2 فلامینگو را کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: فرد متخلفبه مراجع قضایی معرفی شد.
وی تصریح کرد: فلامینگو ها جزو پرندگان وحشی و تحت حمایت محیط زیست محسوب شده و طبق قانون هر نوع خرید و فروش، عرضه و نگهداری، واردات و صادرات، تکثیر و پرورش آنها تابع مقررات خاصی بوده و مستلزم تحصیل پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی افزود: همچنین فرد متخلف هیچ گونه تخصص و تجربه ای در زمینه نگهداری و نحوه تغذیه ی گونه های حیات وحش نداشته و زمینه بروز بیماری و آسیب دیدگی در پرندگان مکشوفه و اتلاف 2 فلامینگوی دیگر را فرآهم ساخته است.
وی افزود: در نهایت با هماهنگی سرپرست اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، فلامینگوهای ضبط شده تا زمان رها سازی برای تیمار و نگهداری به یکی از مراکز مورد اعتماد سازمان محیط زیست تحویل داده شدند.
فلامینگو پرنده ای بزرگ جثه و آبزی است که در برخی از تالاب ها و آبگیرهای ایران مانند دریاچه اورمیه، سیستان و بلوچستان، فارس و شمال شرق به شکل مهاجر و بومی زندگی می کند.
فلامینگو در شمار پرنده های حفاظت شده محسوب می شود.
6022/ 8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.