به گزارش ایرنا، شهرام موحدی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان افزود: نمایشگاه ها محل عرضه توانمندی های فوق العاده و نوآوری جدید هستند همچنین آشنایی تولید کنندگان با صنعت گران چرخ صنعت بزرگ دامپروری کشور است.
وی بیان کرد: امسال که سال رونق تولید نامگذاری شد هیچ کس نمی تواند بر بزرگترین صنعت کشور یعنی صنعت دامپروری که بعد از صنعت نفت از لحاظ ارزش افزوده، اشتغال، فعالیت ها و رونق اقتصادی است، چشم ببندد.
مدی کل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: این صنعت قدمتی به بلندای یک قرن دارد، دامپزشکی کشور وظایف متعدی در حوزه کنترل، پیشگیری و مقابله با بیماری های دام، طیور و آبزیان داریم.
وی ادامه داد: در راستای حوزه کنترل، پیشگیری و مقابله با بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام فعالیت و نظارت می کنیم از این رو در حوزه هاری سالانه 15 هزار قلاده سگ را واکسیناسیون می کنیم.
موحدی ادامه داد: استان اصفهان با دارا بودن 32 کشتارگاه دام، 18 کشتارگاه طیور بیشترین تعداد کشتارگاه های دام و طیور کشور را داراست.
وی ادامه داد: بازرسی های سختگیرانه بر کشتارگاه ها داریم که در حوزه کشتارگاه های دام در سال گذشته حدود 203 هزار کیلوگرم گوشت و فرآورده های گوشتی آلوده و بیمار را حذف کردیم و در سطح عرضه از قصابی ها و مرغ فروشی ها و مراکز بسته بندی و کارگاه نزدیک به 250 هزار کیلوگرم فرآورده ضبط شد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: نزدیک به 500 هزار کیلوگرم فرآورده اگر وارد سفره مردم می شد فشار بر بخش درمان و اتلاف وقت ناشی از بیماری را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: 60 میلیون قطعه طیور نظارت ویژه بهداشتی در حوزه کشتارگاه ها داریم اما در استان اصفهان در سال گذشته که سال چشمگیری در حوزه دامپزشکی شاهد بودیم.

** سال گذشته 500 هزار نفر از رویدادهای نمایشگاهی بازدید کردند
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: شرکت نمایشگاه ها در راستای رسالت اجتماعی خود و وظیفه انسانی درآمد بازدیدکنندگان این نمایشگاه را برای کمک به سیل زدگان اختصاص می دهد.
علی یارمحمدیان افزود: صنعت نمایشگاهی در سال جاری در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که تحریم های شدیدی بر اقتصاد کشور فشار وارد می کند که صنعت نمایشگاهی بری از این موضوع نیست.
به گفته وی در شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان سعی شده تهدیدها را به فرصت تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان بیان کرد: برگزاری 51 رویداد نمایشگاهی در داخل و خارج کشور نشان دهنده عزم و همت نمایشگاه را برای توسعه اقتصادی بر پایه صنعت نمایشگاهی است.
وی ادامه داد: سال گذشته 500 هزار نفر از رویدادهای شرکت نمایشگاهای بین المللی استان بازدید و چهار هزار شرکت معتبر داخلی و خارجی بعنوان مشارکت کننده محصولات خود را در معرض دید مصرف کنندگان و مخاطبان قرار دادند که این آمار نشان دهنده امید بخشی صنعت نمایشگاهی استان است.

** روزانه 4500 تن نهاده مصرف دام و طیور استان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خوشبختانه استان اصفهان از استان های برتر کشور در حوزه مواد پروتئینی (شیر و مرغ) است.
محسن کریمیان با بیان اینکه روزانه چهار هزار و 500 تن نهاده مصرف دام و طیور ماست، افزود: تامین این میزان از نهاده با معضلاتی که کشور درگیر آن است کاری سخت و دشوار است اما با تمام کاستی ها تولید را رها نکردیم.
وی ادامه داد: از 16 اسفندماه که بحث نهاده در کشور روش جدیدی برای توزیع پیش گرفت و این پیشنهاد مصوب، ابلاغ و عملیاتی شد از این رو امیدواریم نهاده ها به صورت مستقیم با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به بحث آب استان گفت: مطالبه آب استان به صورت دائمی به عنوان حقابه و تامین آب ادامه دارد، با بارش های خوبی که در سرشاخه ها داشتیم و 2050 میلی متر بارش انتظار آورد خوبی برای زاینده رود داریم.
وی گفت: براساس بارش ها برنامه ای که در وزارت نیرو صورت گرفت براین راستا بود که با کشت دیرهنگام و با ریسک بالا و با هم فکری و هم صحبتی کشاورزان و مرکز تحقیقات آب توزیع و بیش از 40 هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه دوم صورت گرفت همچنین با پیگیری ها لازم کود مورد نیاز هم تامین شد.
کریمیان ابراز امیدواری کرد شاهد برداشت خوب و مطلوب با میانگین عملکرد بالا باشیم تا کشاورزان حداقل کشت را داشته باشند زیرا وظیفه اصلی ما تامین بیش از 6 میلیون تولید در استان است.

** از ورود گوشت یخ زده به استان جلوگیری شود
نماینده ویژه استاندار اصفهان گفت: استان در حوزه شیر رتبه اول را داراست که با تلاش دامپروران و صنعت دام و طیور امکان پذیر شده است.
کرمی با بیان اینکه در زمان حال تولیدکنندگان فرماندهای اقتصادی کشور هستند، بیان کرد: استاندار اصفهان در تمامی حوزه هایی که تولیدکنندگان فعالیت دارند کارگروه های مختلفی تشکیل دادند.
وی با اشاره به ظرفیت و توانایی های استان اضافه کرد: این استان با دارا بودن 20 هزار بهره بردار و یک میلیون و 700 هزار تن مواد پروتئینی جای بسی تاسف است که در برخی شرایط تمام تلاش جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام برای این است که دام و گوشت یخ زده به بازار وارد شود.
نماینده ویژه استاندار اصفهان ادامه داد: شاید ضعف در برخی دستگاه های اداری وجود داشته باشد اما در سال جاری از ورود این گوشت ها به استان جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین ‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان از امروز 27 فروردین تا 30 فروردین در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی اصفهان گشایش یافت.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.