به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز سه شنبه در دیدار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: باید با اعمال مدیریت صحیح و هماهنگ، مشکلات فراروی واحدهای تولیدی را برطرف کنیم و در این راستا فرمانده اقتصادی باید مشخص شود تا از هدر رفت انرژی جلوگیری و امور را تسهیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار با برخی محدودیت ها مواجه است، تصریح کرد: این محدودیت ها باعث شده تا اقتصاد استان، ترسو و از شهامت لازم برخوردار نباشد.
استاندار اصفهان تصریح کرد : برغم همه مشکلات و محدودیت های فراروی فعالان اقتصادی استان، برای ادامه فعالیت انگیزه لازم در وجود فعالان اقتصادی این خطه وجود دارد و این ویژگی بارقه های امید را برای برطرف شدن مشکلات زنده نگه داشته است.
وی به مشکلات و محدودیت های فراروی دولت اشاره و اضافه کرد: به دلیل این مشکلات و محدودیت ها، دولت نمی تواند همه نیازهای بخش صنعت و اقتصاد را تامین کند اما بعنوان نماینده دولت وظیفه داریم با سیاستگذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین فعالان اقتصادی و دستگاههای اجرایی، امور فعالان اقتصادی را تسهیل کنیم.
رضایی با بیان اینکه برگزاری جلسات پیرامون حل و فصل مشکلات اقتصادی باید به نتیجه منجر شود، تصریح کرد: تنها ارائه گزارش عملکرد یک مدیر دردی را دوا نمی کند بلکه باید هدفگذاری ها مشخص و تحقق اهداف مد نظر باشد.
استاندار اصفهان اضافه کرد : اتاق بازرگانی باید مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان را شناسایی و مدیران دستگاهها باید در قبال این حل این مشکلات پاسخگو باشند.
وی اظهارداشت: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان باید به دور از مسائل سیاسی براساس واقعیت های موجود برنامه ریزی کنند.
رضایی از فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان کارشناسان خُبره این حوزه نام برد و اضافه کرد: مسائل و مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان، پیچیدگی های خاص خود را دارد اما با همفکری، همدلی، هم افزایی و هماهنگی بین اتاق بازرگانی و دستگاههای اجرایی استان می توان از پیچ این سختی ها گذشت.
وی بر واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: فعالیت استارتاپ ها در استان باید تقویت و به فعالیت شرکت های دانش بنیان توجه جدی شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری شیخ بهایی، تجاری شده اند، افزود: باید از ظرفیت این شرکت ها برای رونق تولید و تقویت اقتصاد استان بهره برداری کرد.
همچنین مشاور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق تولید و تقویت اقتصاد، بیان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند.
بهرام سبحانی ادامه داد: انتظار است با رصد محیط کسب و کار استان و همکاری مسئولان اجرایی اصفهان مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی این خطه به حداقل برسد و زمینه فعالیت بیش از پیش آنها فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه براساس شاخص ها وضعیت اقتصاد استان مناسب نیست، تصریح کرد: نیاز است که آحاد جامعه با حمایت از کارآفرینان و فعالان اقتصادی نسبت به بهبود این شاخص ها تلاش کنند.
مسعود گلشیرازی ادامه داد: به دلیل پاره ای مشکلات، بسیاری از واحدهای تولیدی استان نیمه فعال شده اند و حدود 6 هزار واحد صنعتی و تولیدی در این خطه در حال احداث است.
وی اضافه کرد: فعال شدن و بهره برداری از این واحدها، فرصت خوبی را پیش روی اقتصاد استان اصفهان خواهد گذاشت اما برخی از ناهماهنگی ها موجب تاخیر در بهره برداری از این ظرفیت شده است که انتظار داریم مدیریت استان نسبت به برطرف شدن موانع و تحقق اهداف اقدام کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: به جای بیان مکرر مساله، حل مساله باید انجام شود و در این راستا اتاق بازرگانی اصفهان با بررسی روش های 70 اتاق بازرگانی منطقه و جهان برنامه هایی را تدارک دیده است.
وی با بیان اینکه طی 40 سال گذشته اقتصاد کشور، دولتی بوده است، گفت: واگذاری اقتصاد دولتی به بخش خصوصی نیازمند حمایت دستگاههای اجرایی از این بخش است.
گلشیرازی با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، تصریح کرد: انتظار اتاق بازرگانی اصفهان این است که برای پیگیری و به نتیجه رسیدن تلاش ها، راهبرد مدیریت ارشد استان برای حل مشکلات فعالان بخش اقتصادی مشخص شود.
وی اظهارداشت: طرح توسعه فرودگاه اصفهان، تامین آب و بهره برداری از قطار پرسرعت اصفهان - تهران، تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصاد این خطه دارد و انتظار است اجرای این طرح ها با قدرت پیگیری شود.
استان اصفهان دارای 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ، 840 معدن در حال بهره برداری و حدود 180 هزار واحد صنفی است، این استان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد که از آن به عنوان صنعتی ترین استان کشور یاد می شود اما واحدهای تولیدی و صنعتی آن طی یک دهه اخیر با مشکلات فراوانی رو به رو شده است و بنا به گفته مسئولان بسیاری از واحدهای تولیدی در این استان با ظرفیت پایین کار می کنند.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.