مرتضی زرگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: این خسارت به پل ها، آبنماها، بدنه و آسفالت راه ها وارد شده است.
وی گفت: سیلاب به 22 کیلومتر راه روستایی،10 دهنه پل و 15 رشته آبنما خسارت زده است.
وی ادامه داد: در این مدت در مواردی که وقوع سیل موجب بسته شدن راه ها شد، عوامل راهداری با بسیج امکانات خود، راه های بسته شده را باز کردند تا در تردد خودروها خللی ایجاد نشود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خور و بیابانک گفت: با توجه به طول زیاد راه های خور و بیابانک، امکانات و تجهیزات راهداری این خطه در هنگام مواجهه با بحران کافی نیست و این حوزه نیازمند تقویت امکانات راهداری است.
زرگر خاطرنشان کرد: در این مدت نیروهای راهداری با بیش از20 دستگاه انواع ماشین آلات در طول راه های خور و بیابانک مشغول فعالیت بودند که همچنان ادامه دارد.
وی افزود: برای جبران 'آب شُستگی' حریم جاده های روستایی این شهرستان در مدت 12 روز کار مفید بیش از600 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی و تقویت سیل بند جاده ها اجرا شد.
به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین امسال بیش از30 درصد به راه های شهرستان خور و بیابانک خسارت وارد کرد.
روزانه بیش از سه هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در محورهای شهرستان خور و بیابانک تردد می کنند که حدود 300 دستگاه آن تریلرهای حامل سنگ است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت بیش از700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.

9860/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.