مهدی حافظیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش این موقوفه ها نزدیک به چهار میلیارد ریال می باشد که به نسبت سال پیش از آن افزون بر 80 درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: نخستین مورد وقفی 2 باب اتاق 80 مترمربعی به ارزش 240 میلیون ریال بود که با نیت توسعه آستان مقدس امامزاده محسن (ع) آران و بیدگل از سوی 2 خانواده وقف شد و ثبت وقف 380 مترمربع زمین مسکونی به ارزش 570 میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن کوثر در نوش آباد نیز صورت گرفت.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل اضافه کرد: 2 فرد نیکوکار نیز در ماه مبارک رمضان به صورت جداگانه 97 مترمربع زمین کشاورزی برای ساخت حسینیه امام جعفر صادق (ع) با ارزش 120 میلیون ریال و 42 مترمربع زمین مسکونی برای توسعه امامزاده یحیی (ع) به ارزش 60 میلیون ریال وقف کردند.
وی همچنین از ثبت 300 مترمربع زمین مسکونی با ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و توسعه حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) ابوزیدآباد خبر داد.
حافظیان عنوان کرد: یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 48 مترمربع با ارزش افزون بر 720 میلیون ریال جهت توسعه حرم مطهر امامزاده یحیی (ع)، وقف 80 متر مربع زمین مسکونی به ارزش 400 میلیون ریال برای توسعه مسجد ملامحمود و یک واحد مسکونی به مساحت 148 مترمربع با ارزش بیش از 2 میلیارد ریال جهت بیماران صعب العلاج و آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان نیز از دیگر موقوفه های ثبتی در سال گذشته بود.
وی در ادامه با تاکید بر دین شرعی بر روی گردن افراد به دلیل استفاده از موقوفه ها، از مستاجران موقوفه ها خواست تا در ادای حق کوتاهی نکنند.
به گفته وی، سال 96 هفت موقوفه در شهرستان آران و بیدگل به ثبت رسیده بود.
افزون بر 900 موقوفه، سه هزار و 500 رقبه موقوفه و 42 بقعه متبرکه در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.