رسول سراییان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: یکی از مشکلات موجود در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، اراده ضعیف دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه این نهادها می توانند هوشمند سازی شهرها و امور فناوری دستگاه های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنند، اظهار داشت: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد و کارهای اجرایی، مدیریتی و نظارتی را به آنها و تشکل های صنفی فعال از جمله سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان نهاد واسط واگذار کند و خود در لایه سیاستگزاری و مقررات گذاری قرار گیرد.
سراییان، مشکلات و کمبودهای موجود در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را به 2 دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم و اضافه کرد: در بخش سخت افزاری، زیرساخت های شبکه های ارتباطی از جمله پوشش شبکه های تلفن ثابت، تلفن همراه و فیبرنوری باید ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه برخی از استان ها مانند اصفهان در این زمینه وضعیت خوبی دارند، ادامه داد: اما هنوز برخی استان ها ضعیف هستند و لازم است وضعیت آنها بهبود یابد.
دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مشکلات نرم افزاری را نیز شامل موانع کسب و کار و واگذار نکردن امور فناوری اطلاعات به بخش خصوصی عنوان و خاطرنشان کرد: مهمترین موانع کسب و کار در بخش های بیمه و مالیات است.
سراییان با تاکید بر اینکه اصلاح قوانین و مقررات موجود درباره کسب و کارهای جدید بویژه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است، تصریح کرد: باید نگاه سنتی دستگاه های اجرایی بویژه در حوزه مالیات و بیمه نسبت به کسب و کارهای نو کنار گذاشته و متناسب با شرایط جدید با آنها برخورد شود.
وی، رونق تولید در فناوری اطلاعات و ارتباطات را رونق خدمات خواند و افزود: این بخش از اهمیت خاصی برخوردار و منشا اشتغال، خلق ثروت و کارآفرینی است.
بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا پایان سال 96 حدود 95 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور دارای حدود 17 هزار عضو در بخش های شرکت ها، فروشگاه ها و مشاوران است.
این سازمان حدود 15 سال پیش و با هدف ساماندهی، ایجاد تشکیلات، نظم بخشی به فعالیتهای تجاری رایانه ای مجاز و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار تشکیل شد و نخستین رییس این سازمان حکم خود را از رییس جمهور وقت دریافت کرد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.