حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانطور که اقدامات خوبی در زمینه نیازهای روز جامعه و کمک به مردم در زمینه های گوناگونی شامل؛ بهداشت و سلامت، آموزش، توسعه علوم در سال گذشته توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی اجرا شد این رویکرد بمنظور ترویج فرهنگ وقف کماکان در سالجاری نیز ادامه می یابد.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و همچنین حمایت از کالای ایرانی در گرو توسعه علمی و حمایت از علوم دانش بنیان هستند امسال اداره اوقاف و امور خیریه به سمت ترویج وقف هایی در این راستا گام برمی دارد تا بتواند با استفاده از ظرفیت فرهنگ وقف و موقوفات در این زمینه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گامی هرچند کوچک اما موثر بردارد.
مدیرکل اوقاف اصفهان ادامه داد : همچنین امسال مقرر شده تا در صورت اخذ مجوزهای لازم بسیاری از موقوفاتی که امکان واگذاری به بخش های علمی و شهرک های علمی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان را دارند به این مجموعه ها به صورت اجاره واگذار شوند تا هم موقوفات احیا شوند هم اینکه اجرای نیت واقفان نیک اندیش آنان محقق شود و هم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نیز گامی برداشته شود.
وی با اشاره به تحقق اهداف و برنامه های اوقاف در سال گذشته گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی در ارتباط با سنت حسنه وقف و همچنین افزایش اطلاعات مردم درباره وقف در سال گذشته 168 وقف جدید توسط واقفان نیک اندیش در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسید.
صادقی اضافه کرد : در سال گذشته برپایی خیمه های معرفت در قالب برنامه های مختلفی شامل، آرمش بهاری، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و همچنین استفاده از ظرفیت های نخبگان اجتماعی در قالب انجمن های یاوران وقف در بخش های گوناگون و همچنین اجرای نیات واقفان نیک اندیش در قالب طرح هایی همچون؛ مهر تحصیلی، مهر تندرستی، زائران حرم حسینی، زائران حرم رضوی، دست های مهربانی از محل موقوفات منطبق صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در سال 97 بیشترین تعداد وقف جدید توسط واقفان نیک اندیش نجف آبادی به ثبت رسید و همچنین عملکرد ادارات کاشان، فریدن، آران و بیدگل، اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان در این راستا بسیار مطلوب و ارزشمند بود.
مدیرکل اوقاف اصفهان در بخش دیگری با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان های کشور گفت: در راستای کمک به هموطنانی که در حادثه سیل دچار آسیب شده اند این اداره کل با همکاری ادارات اوقاف استان، هیات امنای بقاع متبرکه از محل موقوفات منطبق و همچنین جمع آوری کمک های خیرین سه محموله به ارزش 2 میلیارد ریال برای سیل زدگان استان لرستان و خوزستان ارسال کرده است.
وی این محموله ها را شامل مواد غذایی، پتو، چادر، برنج، روغن، شکر و ... عنوان کرد و گفت: همچنین تا پایان هفته در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت افراد سیل زده نیز 6 کانکس سرویس بهداشتی و حمام برای کمک به سیل زدگان استان لرستان ارسال می شود.
صادقی خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان آمادگی آن را دارند تا کمک های خیرین را جهت ارسال به منطق سیل زده دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، در استان اصفهان 718 باب امامزاده و 15 هزار و 200 موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 316 مسجد، 980 حسینه، حدود 150 حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود 45 هزار رقبه را شامل می شود.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.