حجت الله غلامی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروهای امدادی و خدمات استان اصفهان در اهواز مستقر شده اند و خدمات رسانی در مناطق سه و پنج این شهر در حال انجام شود.
وی بیان کرد: با رسیدن این کاروان عملیاتی بیش از 120 دستگاه ماشین آلات سنگین شامل کامیون، بلدزر و لودر به اهواز اعزام شد و خدمات رسانی به آن مناطق با بیش از 120 نیروی عملیاتی و 15 نفر نیرو در ستاد مرکزی در حال انجام است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: تحکیم استحکام سدکارون به دلیل افزایش 700 مترمکعبی ورودی توسط نیروهای استان اصفهان برای جلوگیری از شکسته شدن و تخریب منطقه انجام گرفته و این عملیات ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه باید خاک ریزهای اطراف سد انجام شود، خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات از خسارت به این مناطق جلوگیری می شود.
غلامی به خدمات رسانی این استان در لرستان اشاره کرد و گفت: حجم تخریب معابر در این استان زیاد بود که نیروهای راهداری استان اصفهان در معمولان مستفر و مسیر این منطقه به پل دختر را بازگشایی کردند و خدمات رسانی این حوزه ادامه دارد.
وی به فعالیت های بنیاد مسکن استان اصفهان نیز گفت: این نهاد نیز برای ارزیابی و برآورد خسارت منازل مسکونی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: کمک های مردمی برای تامین مایحتاج زندگی در استان جمع آوری و توسط هلال احمر در منطقه توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش ، شوشتر(شعیبیه)، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است. همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
وزارت کشور روز شنبه 17 فروردین اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.
بر این اساس، استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.
7131/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.