به گزارش ایرنا، سید ایمان فتوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: بیشتر روستاها مانند شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بافت فرسوده دارند که در این راستا سال گذشته بنیاد مسکن با اعزام کارشناسان نسبت به شناسایی، اطلاع رسانی و هشدار به مالکان آنها اقدام کرد.
وی افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم تسهیلات 250 میلیون ریالی، برای تکمیل ساختمان تسهیلات 100 میلیون ریالی و برای تخریب 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
سرپرست بنیاد مسکن اردستان با اشاره به مهاجرت سالانه پنج تا 10 درصد از روستاییان این شهرستان عنوان کرد: این نهاد جهت تثبیت جمعیت روستاها به اجرای طرح های هادی، بهسازی، تهیه و واگذاری زمین مسکونی به روستاییان اقدام کرد.
به گفته وی، افزون بر 62 میلیارد ریال سال گذشته برای بهسازی 15 روستا و تهیه طرح هادی پنج روستا هزینه شده است.
فتوحی ادامه داد: سال پیش 435 فقره سند مالکیت شهری و روستایی صادر، 337 پرونده تنظیم و تعداد 274 فقره تسهیلات ویژه بهسازی با اعتبار بیش از 54 میلیارد ریال و 35 فقره تسهیلات کمک به تکمیل ساختمان به میزان یک میلیارد و 750 میلیون ریال پرداخت شد.
وی یادآور شد: افزون بر 150 هزار مترمربع زیرسازی معابر روستایی آماده آسفالت ریزی و قول مساعد تحویل ریالی معادل 20 میلیارد ریال قیر داده شده و همچنین نماینده اردستان در مجلس نیز مبلغ 100 میلیارد ریال را تعهد کرده که در صورت تخصیص، به همین میزان از سوی بنیاد مسکن تامین و جهت بهسازی روستاها هزینه خواهد شد.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان همچنین گفت: با تخصیص 400 تن قیر افزون بر 51 هزار مترمربع آسفالت در پنج روستا، 70 هزار مترمربع زیرسازی در 9 روستا، یکهزار و 100 متر کانیو گذاری و 2 هزار و 800 مترمربع سنگ فرش انجام شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تسهیلاتی برای ساختمان های آسیب دیده از حادثه ها پرداخت نشد، بیان کرد: سیلاب ناشی از نخستین بارش های بهاری امسال به 97 واحد مسکونی روستایی افزون بر 43 میلیارد ریال آسیب زده و خسارت تندباد به 15 واحد مسکونی دیگر نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد می شود.
بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، تعداد 14 هزار و 314 نفر در روستاهای اردستان ساکن هستند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.