حجت الله غلامی روز دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با بیان این که پشتیبانی از شهرستان اهواز به استان اصفهان واگذار شده است، افزود: امروز صبح از اصفهان به طرف استان خوزستان حرکت کردیم و جلسه هماهنگی را با فرماندار و شهردار اهواز در فرمانداری این شهر برگزار شد.
وی اظهارداشت: دفتر ستاد مدیریت بحران را امروز در ساختمان فرمانداری اهواز تجهیز و راه اندازی کردیم و اولین جلسه را با فرماندار و شهردار این شهرستان برگزار کردیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: جبهه های کاری بحرانی که امکان سر ریز رودخانه کارون را بدنبال داشت و نیاز به استحکامات داشت بعد از بازدید میدانی از طرفین رودخانه شناسایی شد و 2 اکیپ در مناطق بسیار بحرانی سه و پنج شهر اهواز مستقر شدند.
وی با بیان این که هر اکیپ شامل 30 دستگاه کامیون، لودر و بولدوزر است که در زمان حاضر مشغول بکار هستند ، گفت: شب گذشته 50 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری شامل لودر، بولدوزر و بیل مکانیکی از شهرداری های استان اصفهان به اهواز ارسال شد.
غلامی بیان کرد: با هماهنگی و بازدید های میدانی نیاز به تعدادی کامیون دیگر وجود دارد که روز سه شنبه 30 دستگاه کامیون دیگر از اصفهان به اهواز اعزام می شود.
وی اضافه کرد: فردا پیشرفت کار و وضعیت بالا آمدن رودخانه کارون را با این تعداد ماشین آلات بررسی خواهیم کرد و در صورت نیاز به ماشین آلات بیشتر، از کمک های ماشین آلات سنگین مردمی و پیمانکاران بخش خصوصی اصفهان استفاده خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: ادامه عملیات احداث سیل بندها و استحکامات در اطراف رودخانه کارون بستگی به میزان بارش ها و پیش بینی های هواشناسی در روزهای آینده دارد .
وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی ها بارش ها تا چند روز آینده ادامه دارد و با توجه به این پیش بینی ها باید استحکامات کنونی تحکیم و تقویت شود و سیل بندها و خاکریزهای جدید در مکان های دیگر هم ایجاد شده تا از ورود آب به شهر جلوگیری کنیم .
به گزارش ایرنا سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش ، شوشتر(شعیبیه)، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400 هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
وزارت کشور روز شنبه 17 فروردین اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌ های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.
بر این اساس، استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.