شهردار اصفهان گفت: 93 درصد گردشگران از زیباسازی و 89 درصد از گردشگران نیز از نظافت شهری و خدمات عمومی اعلام رضایت داشتند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی با بیان اینکه باز بودن زایندهرود با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد، اظهار کرد: این موضوع باعث شد شهروندان اصفهانی از فضای پر شور و نشاط ایجاد شده استفاده کنند.

وی از افزایش 20 درصدی گردشگر در 5 روز اول نوروز خبر داد و تصریح کرد: با این وجود به دلیل باران شدید و سیلاب در نقاط مختلف کشور، گردشگری و مسافرت با رکود جدی مواجه شد و اصفهان هم مشمول همین مسئله بود، با این وجود آمارها نشان از افزایش 5 درصدی گردشگر در اصفهان نسبت به سال گذشته می دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال دستگاه های مختلف مانند همیشه همکاری خوبی داشتند، ادامه داد: به دلیل برنامه ریزی دقیق و ابتکارات جدید همکاری ها هم نظام مند و با انگیزه قوی تری صورت گرفت. همه بخش ها آمادگی 50 درصد افزایش اسکان را داشتند و ظرفیت هایی که آماده شده بود می توانست از این استقبال پذیرایی کند.

وی اضافه کرد: در چهارشنبه آخر سال هیچ حادثه غم انگیزی نداشتیم که این به دلیل آموزش های مستمر و تذکرهای لازم و اطلاع رسانی به موقع بود. در روز 13 فروردین نیز حادثه ای نداشتیم. این بدان معنا نیست که زمینه برای حوادث تلخ وجود نداشت بلکه بخش زیادی به مدیریت، برنامه ریزی و مراقبت های ویژه ای که صورت گرفت ارتباط داشت.

نوروزی با بیان اینکه زیباسازی شهری امسال موجب رضایت مندی مردم شهر اصفهان و گردشگران نوروزی شد، گفت: 93 درصد گردشگران از زیباسازی و 89 درصد از گردشگران نیز از نظافت شهری و خدمات عمومی اعلام رضایت داشتند. ستادهای استقبال از گردشگران در همه ورودی ها و کمپ باغ فدک، نیروهای اطلاع رسانی و دوچرخه سوارانی که در شهر اطلاع رسانی به گردشگران را بر عهده داشتند، نیروهای کنترل و نظارت و فعالان در عرصه حمل و نقل همه موجب رضایت مندی مردم شد.

وی تاکید کرد: متروی شهر اصفهان550 تا 560 هزار نفر را در تعطیلات جابجا کرد که به رضایت مندی شهروندان و گردشگران اضافه کرد. 84 درصد از مردم از تاکسیرانی و رانندگان تاکسی اعلام رضایت کردند. سامانه اینترنتی رزرو نیز باعث اجاره 200 خانه شد که می تواند با رفع اشکالات و تبلیغ بیشتر شروع خوبی برای سال های آتی باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و 258 هزار مسافر در اصفهان اقامت داشته اند، افزود: این اتفاقات با تعامل میان همه دستگاه ها صورت گرفت. از آموزش و پرورش، هلال احمر، اتحادیه املاک و هتل داران که کمک کردند تا گردشگران و شهروندان در این مدت آسوده و همراه با آرامش روزهای خوبی را سپری کنند، سپاسگزارم.

وی یادآور شد: بسیاری از شهرداری ها در سال 97 نتوانستند بر بسیاری از چالش ها غلبه کنند اما شهرداری اصفهان با همکاری و حمایت شورای شهر سال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت.  

نوروز امسال، اصفهان محرک توسعه و گردشگری استان شد

وی با بیان اینکه در عید نوروز امسال، اصفهان محرک توسعه و گردشگری برای استان اصفهان بود، اظهار کرد: ما به دنبال این بودیم تا هر منطقه یک نقطه ای به عنوان محرک توسعه داشته باشد، اصفهان باید عامل محرک توسعه باشد و گردشگری می تواند با برنامه 2020 چنین امکانی را ایجاد کند.  

شهردار اصفهان افزود: اگرچه سال 98، سال سختی است اما تلاش می‌کنیم در این سال در برخی شاخصه‌ها با شهرهای دگیر دنیا رقابت کنیم و در این راستا تدوین طرح و برنامه های لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید، بیان داشت: سیاست شهرداری این است در خریدها و اقدامات تا حد امکان از تولید داخلی حمایت کند. در برخی پروژه های شهری مانند مترو ناگزیریم که از تکنولوژی‌هایی استفاده کنیم که در داخل تولید نمی شود اما در حد امکان از تولید داخل حمایت می‌کنیم و در این زمینه فرهنگسازی های لازم را نیز انجام خواهیم داد.  

مدیریت‌شهری اصفهان از معدود شهرهای موفق در زمینه مالی

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصفهان جزء معدود کلانشهرهایی بود که در سال 97 در زمینه مسائل مالی از جمله پرداخت پرسنلی، تسویه با پیمانکاران، مطالبات شهرداری و ... در سطح کشور موفق عمل کرد.

فتح‌الله معین از آمادگی شورای شهر برای کمک بیشتر به مناطق سیل زده خبر داد و اظهار کرد: پس از درخواست کمک از شهرداری اصفهان اعزام نیروهای امدادی به لرستان انجام شد و این نیروها در کنار نیروهای محلی مشغول امدادرسانی شدند.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هیچ پروژه عمرانی در شهر اصفهان رها نشده و همگی آن‌ها دنبال شده است، تصریح کرد: سطح خدمات شهرداری نه تنها با وجود مشکلات موجود کاهش پیدا نکرد بلکه در سال ۹۷ سطح ارائه خدمات بسیار مناسب‌تر از سال گذشته ادامه یافت.  

معین با بیان اینکه اصفهان جزء معدود کلانشهرهایی بود که در سال 97 در زمینه پرداخت پرسنلی، پیمانکاران و نیز مطالبات شهرداری، جذب کمک‌های دولتی و استفاده از تسهیلات قانونی از طریق فروش اوراق مشارکت یا جذب تسهیلات بانکی موفق عمل کرد، تاکید کرد: با تعامل مدیریت شهری، بودجه سال ۹۸ با کمترین اختلاف نظر و با تفاهم کامل تخصیص داده شد و امیدواریم نظارت بر بودجه به نحو مطلوب‌تری در سال ۹۸ دنبال شود تا به ارتقای سلامت کاری در شهرداری منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.