ستاد معین استان اصفهان با حضور معاون امور عمرانی استانداری و شهردار اصفهان به‌منظور کمک به سیل‌زدگان در فرمانداری اهواز مستقر شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی که به منظور مدیریت بهتر تیم امدادی اعزامی شهرداری اصفهان به استان خوزستان، به این استان سفر کرده، در این خصوص گفت: شب گذشته ماشین آلات و تجهیزات و گروه امدادی شهرداری اصفهان در کنار دیگر نیروهای استان به استان خوزستان اعزام شده و نیروهای اصفهانی از ساعاتی پیش عملیات استحکام بخشی مناطق پرخطر اهواز را آغاز کرده اند.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از ورود به اهواز، جلسه ستاد بحران پیرامون اقدامات لازم برای امدادرسانی با حضور فرماندار و شهردار اهواز و معاون عمرانی استاندار اصفهان در محل فرمانداری این شهر تشکیل شد. در این جلسه تقسیم کار بین نیروها صورت گرفت و قرار شد نیروهای مستقر شده از اصفهان در مناطق 3 و 5 شهر اهواز عملیات امدادرسانی را آغاز کنند.   

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه حدود 50 دستگاه و تجهیزات امدادی از سوی استان اصفهان برای عملیات امدادرسانی اعزام شده است، افزود: این دستگاه ها شامل 35 کمپرسی، 9 لودر، پنج بیل مکانیکی، یک دستگاه بولدوزر، 13 دستگاه تریلی کمرشکن و کفی است. شهرداری اصفهان نیز پنج دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی و  یک‌دستگاه لودر را به همراه گروه امدادی به سمت شهر اهواز اعزام کرده است.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی اصفهان در اهواز ملزم به استحکام بخشی و ایجاد سیل بند در مناطق پرخطر و تحت خطر آبگرفتگی شده اند و تا هر زمان که لازم باشد در این بخش ها اقدام به امدادرسانی خواهند کرد. همچنین بازدیدهایی از مناطق روستایی اهواز صورت می گیرد و در صورت نیاز از غواصان سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان برای امدادرسانی به روستاها استفاده خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به تصویب کمک سه میلیارد ریالی شورای شهر اصفهان به سیل زدگان در جلسه روز گذشته شورا اعلام کرد: در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، طرحی دو فوریتی به تصویب رسید که به موجب آن، شهرداری اصفهان می‌تواند کمکی ۳۰۰ میلیون تومانی به مناطق سیل‌زده ارسال کند. همچنین محموله های غذایی و بهداشتی از بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در حال ارسال است و این کمک ها ادامه خواهد داشت که امیدواریم با مجموع این کمک ها از سوی استان اصفهان و دیگر استان ها، بتوان بحران پیش رو را به خوبی مدیریت کرد.

ستاد معین استانداری اصفهان مستقر در اهواز در اولین گام اقدام به استحکام بخشی دیواره رودخانه کارون در مناطق سه و پنج شهر این شهر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.