دبیر علمی مدرسه و کنفرانس نظریه نمایش جبرها روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در این رویداد 127 شرکت کننده از جمله کشورهای ایران، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، نروژ، اسپانیا، چین، هند، غنا، نیجریه، الجزایر و اندونزی حضور دارند.
جواد اسداللهی افزود: مدرسه و کنفرانس نظریه نمایش جبرها با حمایت موسسه سیمپای فرانسه (CIMPA) و با همکاری پژوهشکده ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی با برگزاری دوره های آموزشی از دیروز آغاز شد و تا 30 فروردین ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در 9 روز نخست، مدرسه نظریه نمایش جبرها با ارائه 9 موضوع آموزشی مختلف توسط استادان برگزار می شود، ادامه داد: کنفرانس نظریه نمایش از 27 تا 30 فروردین با ارائه 27 مقاله علمی برگزار خواهد شد.
اسداللهی با اشاره به اینکه امسال، چهارمین رویداد مدرسه و کنفرانس نظریه نمایش جبرها در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، گفت: امسال برای نخستین بار مدرسه و کنفرانس نظریه نمایش جبرها با این استقبال خوب بین المللی برگزار شد و حدود 65 نفر از کشورهای خارجی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان همکاری خود را با موسسه ' توسعه ریاضیات محض و کاربردی ' (سیمپا) از سال 2008 آغاز کرد، افزود: این مرکز به توسعه موضوع های جدید ریاضی در کشورهای مختلف کمک می کند.
رییس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: نمایش، یکی از نظریه های جدید جبر است که از حدود 10 سال گذشته در کشورمان معرفی شد و در ریاضی و فیزیکی از جمله نظریه ریسمان کاربرد دارد.
نظریهٔ ریسمان (String theory) مبحث و دیدگاهی در فیزیک نظری و بیشتر مربوط به حوزه فیزیک انرژی‌های بالاست.
دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است که یکی از شاخص های آن برگزاری کنفرانس های مشترک بین المللی است.
این دانشگاه با حدود 120 مرکز علمی از 70 کشور جهان، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی دارد.
/ 3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.