عباس عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این درخواست با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارش ها و احتمال سیل در مناطق جنوبی کشور و انتخاب اصفهان بعنوان استان معین خوزستان و بمنظور آماده باش کامل نیروهای امداد و فوریت های پزشکی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه اصفهان بعنوان معین خوزستان برای کمک به سیل زدگان این استان جنوبی کشور تعیین شد، اظهارداشت: پنج واحد امداد فوریت های پزشکی از اصفهان با توان پنج دستگاه آمبولانس و 10 نفر از نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی به اهواز اعزام شدند.
عابدی با بیان اینکه این واحدها از شهرستان های اصفهان، نجف آباد، فلاورجان و شهرضا اعزام شدند، خاطرنشان کرد: واحدهای امداد پیش بیمارستانی و آمبولانس های اصفهان مجهز به همه خدمات و امکانات اورژانس از جمله دارو و تجهیزات و دستگاه هایی مانند مانیتورینگ قلب، دستگاه تنفسی و درمان شکستگی است.
به گزارش ایرنا، وزارت کشور روز شنبه 17 فروردین اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.
بر این اساس، استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.
بارش شدید باران که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد به وقوع سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب و بیشتر فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.
تاکنون حدود 70 نفر در استان های مختلف در اثر این حادثه، جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که هنوز خطر در برخی استان های کشور رفع نشده و مسئولان با مدیریت مخازن سدها و تخلیه شهرها و روستاهای واقع در پایین دست، در حال مقابله با آثار وقوع سیل هستند.
اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای توان 145 پایگاه شامل 75 پایگاه شهری، 69 پایگاه جاده ای، یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 830 نفر نیروی انسانی است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.