محمد سلطان حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بالغ بر 150 طرح نیمه تمام ورزشی در این استان وجود دارد و برای تکمیل آن ها به عنوان یکی از اولویت های اصلی این اداره کل در سال جاری به مشارکت جدی بخش خصوصی و خیران نیاز است.
وی اضافه کرد: اگرچه تکمیل این طرح در مناطقی به جز کلانشهر اصفهان به دلیل عدم درآمدزایی، توجیه اقتصادی ندارد اما به دلیل توسعه ورزش در بین تمامی اقشار جامعه ضروری خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی بدون مشارکت خیران ورزشی میسر نیست بنابراین از نیکوکاران می خواهیم در این امر سهیم شوند تا با سرمایه گذاری مناسب و حضور بیشتر آنان، توسعه ورزشی را در استان شاهد باشیم.
به گفته سلطان حسینی در چند سال اخیر بیش از 30 طرح ورزشی با مشارکت مستقیم خیران تکمیل شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای تکمیل مجموعه ورزشی نقش جهان اشاره و تصریح کرد: پیست دوچرخه سواری، هتل، زمین چمن مصنوعی و استخر قهرمانی با مشارکت بخش خصوصی در مدت 2 تا سه ساله ساخته می ‌شود و بهره برداری خواهد رسید.
سلطان حسینی ادامه داد : زمان تکمیل این طرح در حدود 2 تا سه سال خواهد بود و به 700 تا 800 میلیارد ریال نیاز خواهد داشت.
این مدیرکل با اشاره به تکمیل طبقه دوم ورزشگاه فوتبال نقش جهان خاطرنشان کرد: نصب چادرهای آن تا پایان خرداد به اتمام خواهد رسید.
وی به برنامه ریزی برای تجهیز 200 خانه ورزش روستایی در سال جاری اشاره و اضافه کرد : با افتتاح این مجموعه ها، تعداد این اماکن ورزشی به 500 خواهد رسید که نقش مناسبی برای ترویج ورزش در روستاها دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان خاطرنشان کرد: خانه های ورزش روستایی می توانند نقش باشگاه های ورزشی را در مناطق روستایی ایفا کنند و به همین دلیل از اهمیت برخوردارند.
سلطان حسینی با بیان اینکه کارکرد صحیح هیات های ورزشی به مدیران هیات ها بستگی دارد، اظهار داشت: برگزاری مجمع انتخاباتی 13 هیات ورزشی به منظور انتخاب رئیس هیات از جمله دیگر برنامه های اداره کل در سال 98 خواهد بود.
وی افزایش باشگاه های ورزشی را ضروری خواند و افزود: در سال 92 حدود 470 باشگاه در استان وجود داشت و این تعداد در سال گذشته به یکهزار و 500 باشگاه رسید و پیش بینی می کنیم در سال جاری به یکهزار و 800 باشگاه افزایش پیدا کند.
مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه تفکیک ورزش همگانی، قهرمانی و بانوان از یکدیگر نادرست است، اضافه کرد: افزایش باشگاه ها یکی از روش های توسعه ورزش همگانی است، همچنین برای ارتقای ورزش بانوان مفید خواهد بود.
سلطان حسینی با اشاره به المپیک 2020 توکیو و لزوم تلاش برای افزایش سهمیه ورزشکاران اصفهانی برای حضور در این آوردگاه مهم جهانی گفت: سهراب مرادی در وزنه برداری و سجاد مردانی در تکواندو از جمله ورزشکاران اصفهانی هستند که امید زیادی برای حضور و درخشش در این مسابقات دارند، در رشته های دیگر نظیر والیبال و بسکتبال می توان به اعزام ورزشکارانی از این خطه امیدوار بود.
وی اصفهان را برای میزبانی رقابت های با اهمیت بین المللی توانمند دانست و ادامه داد: برای برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال و رقابت های فوتسال و هندبال با حضور تیم های خارجی پیشنهاد داده ایم.
به گزارش ایرنا، ورزشگاه نقش جهان اصفهان چهارشنبه 12 آبان 95 پس از حدود سه دهه افتتاح شد، ظرفیت کنونی طبقه اول ورزشگاه نقش جهان که محل برگزاری مسابقات تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان محسوب می شود 38 هزار و طبقه دوم آن 30 هزار نفر است.
استان اصفهان بیش از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.