در این مطلب آمده است: می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. سال98شروع نشده بود که جمعی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی سال سختی را پیش بینی می کردنـد. گرچه در روزهای آخر سال97 دولتمردان با رویکردی امید بخش به اظهارنظر پرداختند و سعی کردند به مردم درباره مقابله با تحریم های آمریکا دلگرمی دهند، اما واقعه سیل در استان های مختلف کشور چنان وضعیتی را رقم زد که گویی تلنگری به همه بود، چرا که نشان داد یک دست صدا ندارد. به گزارش خبر آنلاین، مردم، نمایندگان مجلس، نیروهای مسلح، رسانه ها و سلبریتی ها به میدان آمدند تا در مدیریت بحران به دولت کمک کنند.
سیل خسارتهای زیادی بر جای گذاشت و قریب70 نفر از هموطنانمان کشته شدند اما نکته مهم تلاش همه دستگاه ها برای هم افزایی در امدادرسانی به سیل زدگان بود. سال98به لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شاید همچون سال 97باشد اما آنچه اهمیت دارد مشارکت اجتماعی برای پشت سرگذاشتن مشکلات است.
همه باید هوای هم را داشته باشند، سعی کنند شادی هایشان را با دیگران تقسیم کنند و درغم همدیگر شریک شوند.قطعا دولت ترامپ تلاش می کند فشارهای بیشتری را به کشورمان وارد سازد،در مقابل ما با اتحاد و هماهنگی می توانیم ترامپ را به این نتیجه برسانیم که سیاستش درباره ایران شکست خورده است. حتی مردم و کسانی که خارج از ایران زندگی می کنند ولیکن دلشان برای عظمت ایران می تپد، باید همدل و هم صدا به یاری هموطنان خود بشتابند تا سلاح تحریم کند و نا کارآمد شود. از طرفی مسئولان نیز تمام همت خود را برای تقویت سرمایه اجتماعی به کار گیرند و به جای برخورد جناحی با موضوعات، نگاه و رویکردشان به سوی افزودن به غنای انسجام ملی باشد.
اسفند امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، مشارکت حداکثری و قوی اجتماعی در همه عرصه ها به ویژه انتخابات مجلس پیام مهمی به مقامات کاخ سفید خواهد داد و قدرت حضور مردم در این میدان می تواند ترامپ را از ادامه سیاست های زورگویانه مأیوس کند، بنابراین انتظار می رود جناح های سیاسی در عین رقابت برای کسب کرسی های مجلس، تدابیر انتخاباتی خود را طوری پیش نبرند که خدای نکرده به سرمایه اجتماعی نظام لطمه وارد شود.
7141/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.