به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه شنبه در هشتمین جلسه فوق العاده مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: بسیاری از مادی های شهر اصفهان و سایر شهرهای استان مسدودشده یا از بین رفته است که دستگاه های ذیربط بویژه شهرداری ها باید برای احیای آنها برنامه ریزی کنند.
وی بیان کرد: وجود مادی ها در اصفهان تاثیر بسزایی در انتقال سریع آب به مزارع، جلوگیری از بروز سیل و مهار روان آب ها و استفاده بهینه از آنها دارد بنابراین پیشینیان ما با این تدبیر اقدام به احداث مادی ها کرده اند و احداث مادی ها تنها برای قشنگی شهر نبوده است.
امام جمعه اصفهان افزود: با بروز خشکسالی نباید مادی ها را از بین برد بلکه باید آنها را برای پیشگیری از جاری شدن سیل های احتمالی و جمع آوری روان آب ها حفظ کرد.
وی همچنین به تعرض به حریم زاینده رود اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته برخی افراد سودجو به حریم این رودخانه تعرض کردند که براساس قانون باید حریم رودخانه ها حفظ شود و آب منطقه ای باید در این راستا اقدام کند.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: باید ساماندهی زاینده رود بویژه در بالادست، انجام و بر اساس قانون با تعرض کنندگان به حریم رودخانه برخورد شود.
وی در ادامه به فعالیت های اصفهان برای کمک رسانی به مردم سیل زده استان های گلستان و لرستان اشاره کرد و گفت: بیشتر این کمک ها، دولتی بوده است در حالی که دولت بضاعت آنچنانی برای کمک به سیل زدگان ندارد و باید تلاش برای جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به این مناطق را افزایش داد.
امام جمعه اصفهان از ائمه مساجد، روحانیان و رسانه ها خواست تا مردم را برای یاری رساندن به دولت برای کمک به سیل زدگان دعوت کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد بصورت شخصی اقدام به جمع آوری کمک های نقدی برای سیل زدگان می کنند، افزود: گاهی آدم های پلید از این طریق اقدام به سودجویی می کنند بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم غیر از حساب های خاص و قابل اطمینان، کمک های نقدی خود را به دیگران پرداخت نکنند.
آیت الله طباطبایی نژاد اظهارداشت: رهبری و دولت بر کمک رسانی به هموطنان سیل زده تاکید کرده اند و همه باید امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان بسیج کنیم زیرا این وظیفه دینی و ملی ماست.
وی افزود: امیدوارم اصفهان همانگونه که در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه خوش درخشید در کمک رسانی به هموطنان سیل زده در استان های گلستان، لرستان و خوزستان نیز بدرخشد و همه مشکلات آنها با کمک و همدلی مردم و دولت تا پایان سال برطرف شود.

*** پنج موکب خمینی شهر در خوزستان برپا می شود***
فرماندار خمینی شهر نیز در این جلسه از برپایی پنج موکب این شهرستان برای کمک رسانی به مردم سیل زده در خوزستان خبر داد و افزود: خمینی شهر به 'حسینه کشور' مشهور است و خیران این شهرستان با برپایی موکب ها نقش موثری را در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ایفا کرده اند.
محمود مسلم زاده اضافه کرد: در جلسه ای که امروز(شنبه) با مسئولان این موکب ها داشتیم مقرر شد پنج موکب این شهرستان به مدت یک ماه برای کمک به هموطنان سیل زده خوزستان در این استان مستقر شوند.
وی با اشاره به اینکه این موکب ها با تجهیزات کامل امدادی و خدماتی در مناطق سیل زده خوزستان مستقر خواهند شد، گفت: هر روز10 هزار پُرس غذا توسط این موکب ها برای هموطنان سیل زده طبخ می شود.
شهردار اصفهان نیز آمادگی این شهرداری برای کمک به هموطنان سیل زده را اعلام کرد و افزود: شهرداری این کلانشهر اولین نهادی بود که با وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای کمک به هموطنان سیل زده در پلدختر و الیگودرز حاضر شد.
قدرت الله نوروزی اظهار داشت: شهرداری اصفهان تا پایان، هر کاری که از دستش برآید برای هموطنان سیل زده انجام خواهد داد تا از مردم اصفهان خاطره خوبی در ذهن هموطنان سیل زده باقی بماند.
به گزارش ایرنا، جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان اصفهان، امروز برای کمک به هموطنان سیل زده در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
وزیر کشور صبح روز شنبه، اصفهان، تهران، البرز، فارس و کرمان را به عنوان استان های مُعین استان خوزستان تعیین کرد.
وزارت کشور از استان های یاد شده خواست تا به ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد به وقوع سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.
تاکنون 70 نفر در استان های مختلف در اثر این حادثه، جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که هنوز خطر در برخی استان های کشور رفع نشده و مسئولان با مدیریت مخازن سدها و تخلیه شهرها و روستاهای واقع در پایین دست، در حال مقابله با آثار وقوع سیل هستند.
2093/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.