به گزارش ایرنا، ححجت الله غلامی شامگاه شنبه در ششمین جلسه فوق العاده مدیریت بحران استانداری اصفهان برای کمک به استان های سیل زده افزود: بر اثر جاری شدن سیل در استان اصفهان حدود هشت هزار واحد مسکونی، تخریب و دچار خسارت شدند که نیازمند بازسازی هستند.
وی افزود: افزون براین، به تعدادی از پل ها و جاده های ارتباطی، تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی نیز خسارت وارد شده است که برای بازسازی آنها نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.
معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از اقدام های انجام شده برای جلوگیری از بروز خسارت های بیشتر و جزئیات خسارت های وارد شده به استان آگاهند، ابراز امیدواری کرد: در جلسه مشترک دولت و مجلس، حقوق استان اصفهان از سهم ملی اعتبارات نادیده گرفته نشود.
غلامی به ارسال محموله های کمک رسانی به هموطنان سیل زده در استان های گلستان و لرستان اشاره کرد و افزود: برای کاهش هزینه ها، راه آهن، آمادگی خود را برای ارسال این محموله ها از طریق خط ریلی از اصفهان به مناطق سیل زده اعلام کرده و هماهنگی لازم با ارتش، شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با کمک خیران بخش حمل و نقل برای در اختیار قرار دادن امکانات موردنیاز انجام شده است.
وی با بیان اینکه زمینه جاری شدن سیل در اصفهان نیز وجود داشت و می توانست بار مالی دولت را افزایش دهد، گفت: با این حال، با درایت مسئولان و ایجاد مدیریت واحد، از بروز اتفاقات ناخوشایند در پهنه استان جلوگیری شد و بارش های شدید و سیل آسا، کمترین تلفات و خسارات را به این منطقه وارد کرد.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این جلسه، میزان خسارت های وارد شده به این استان در پی جاری شدن سیل اخیر را حدود520 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در پی بارندگی های شدید در نوروز امسال وضعیت این استان نیز می توانست بحرانی شود اما به محض اعلام وضع آب و هوا از سوی هواشناسی استان20 روز قبل از وقوع بارش های سیل آسا، ستاد مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد.
منصور شیشه فروش اضافه کرد: در این زمینه اصفهان، کار تیمی خوبی را تجربه کرد و همه دستگاه های اجرایی آن در نوروز امسال در آماده باش کامل قرار داشتند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر خسارت به واحدهای مسکونی در غرب اصفهان وارد شده است، گفت: در جریان بارش های سیل آسای نوروز امسال حدود هشت هزار واحد مسکونی آسیب دید که بیشتر آنها در شهرهای سمیرم و فریدونشهر قرار دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت:200 خانوار سمیرمی که نیاز به اسکان داشتند امروز در خانه های استیجاری مستقر شدند تا زمینه بازسازی منازل مسکونی آنها فراهم شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون راه ارتباطی چند روستا در فریدونشهر و فریدن قطع است که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای می کوشد تا هرچه سریعتر راه های ارتباطی آنها را بازگشایی کند.
شیشه فروش به کمک های ارسال شده از اصفهان به مناطق سیل زده در استان های گلستان و لرستان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 200 کامیون حامل کمک های مردمی برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده در این استان ها از اصفهان ارسال شده است.
وی افزود: 200 نفر از نیروهای بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) و70 نفر از متخصصان دستگاه های مختلف استان به همراه نیروهای غواصی آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری اصفهان برای کمک به مردم الیگودرز و پلدختر، در این شهرستان ها مستقر شده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان استان مُعین خوزستان و امدادرسانی به سیل زدگان این استان افزود: دستگاه های اجرایی اصفهان باید برای مشخص شدن نیازهای خوزستان با دستگاه های اجرایی آن استان در ارتباط باشند تا امکانات مورد نیاز آنها ارسال شود.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور صبح شنبه، اصفهان، تهران، البرز، فارس و کرمان را به عنوان استان های مُعین استان خوزستان تعیین کرد.
وزارت کشور از استان های یاد شده خواست تا به ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد به وقوع سیل در 24 استان کشور منجر شد.
این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان نیز دچار سیل شدند.
تاکنون 70 نفر در استان های مختلف در اثر این حادثه، جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که هنوز خطر در برخی استان های کشور رفع نشده و مسئولان با مدیریت مخازن سدها و تخلیه شهرها و روستاهای واقع در پایین دست، در حال مقابله با آثار وقوع سیل هستند.
2093/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.