به گزارش ایرنا، علی اکبر مرتضایی قهرودی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان تشریح کرد: این ارتقاها شامل توسعه و رشد شهرها و روستاها از جمله در زمینه برق و گازرسانی، کاهش تعرفه برق، توسعه صنعت گرشگری، بهسازی و ساماندهی قنات ها، تدوین صنعت توسعه اشتغال، جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی برای 760 نفر، موفقیت در ورزش های حرفه ای و بومی و محلی بود.
وی افزود: راه اندازی رادیو کاشان، اجرای طرح زیرگذر میدان ولیعصر (عج) پس از 13 سال، تصویب مکان یابی شهرک صنعتی سوم و شهرک ماهیان زینتی، رتبه نخست طرح های آبخیزداری استان، موافقت در جا به جایی تصفیه خانه شهرک صنعتی راوند با زمینه اشتغالزایی 750 نفر، تصویب و ابلاغ طرح بازنگری حریم تپه های سیلک از دیگر اقدام های صورت گرفته از نیمه دوم سال 97 تا کنون می باشد.
فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: ایمن سازی راه های ارتباطی شهرستان از جمله تامین روشنایی آزادراه قم- کاشان- اصفهان، تکمیل جاده کمربندی کاشان و آران و بیدگل، اجرای جاده حرم تا حرم، موضوع حاشیه نشینی در شهر کاشان، برطرف کردن مشکلات مرزی با شهرستان های همجوار و پیگیری طرح های نیمه تمام از برنامه های سال جاری خواهد بود.
وی همچنین بر پیگیری منطقه ویژه اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری با تمرکز بر گردشگری پایدار، رونق صنعت فرش، ارتقای ساختار اداره های شهرستان، بازدید سرزده از دستگاه ها با هدف بررسی چگونگی برگزاری نماز جماعت اول وقت، فعالیت میز خدمت و نحوه پاسخگویی به ارباب رجوع، بانک اطلاعاتی، میزان اطلاع و اقدام به شرح وظایف مربوطه، رفاه کارمندان دستگاه ها، سفر به روستاها با هدف تحقق توسعه پایدار روستایی، نشست با خانواده شهدا، آزادگان، بازدید از سازمان های مردم نهاد و نظارت بر عملکرد بازار در راستای تامین کالاهای ضروری تاکید کرد.
مرتضایی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت و کمیت کالا در کنار رونق تولید، از رسانه ها به عنوان بازوی توانمند مسوولان نام برد و گفت: مدیران دستگاه ها باید در چارچوب قانون پاسخگوی خبرنگاران باشند؛ بروز برخی مشکلات در ماه های گذشته ناشی از فقدان پاسخگویی شفاف و به هنگام بود.

** تدبیر مسوولان از بروز مشکل هنگام بارش ها در کاشان جلوگیری کرد
نماینده شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه به خسارت بارش ها و سیل اخیر در چند استان اشاره کرد و گفت: هنگام بارش ها با تدبیر و به میدان آمدن مسوولان ذی ربط از جمله فرماندار و شهردار از بروز مشکلات در این منطقه جلوگیری شد که امید می رود برای سال های آتی نیز اقدام های موثرتری در پیش گرفته شود.
سید جواد ساداتی نژاد یادآور شد: کاشان در مخروط افکنه پنج رودخانه بنا شده و آب آنها به سوی شهر سرازیر می شود که باید در این زمینه تمهیدی در نظر گرفته شود.
وی از چم رود به عنوان وحشی ترین رودخانه کاشان نام برد و افزود: این رودخانه در صورت طغیان دانشگاه های کاشان، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و شهرک های صنعتی و مسکونی قطب راوندی را تهدید می کند.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس بیان کرد: سیلاب رودخانه حیدر نیز به علت صخره ای بودن و شیب تند به مرکز شهر کاشان سرازیر می شود که خطری جدی برای شهر به حساب می آید زیرا مسیل آنها در سالیان متمادی مسدود شدند.
وی همچنین به رودخانه های قمصر و قهرود اشاره کرد و یادآور شد: رودخانه خنب و جزه نیز در صورت طغیان منطقه های سفیداب، لتحر و حسن آباد را دربر می گیرد.
ساداتی نژاد عنوان کرد: در زمین های پایین دست رودخانه چم رود شهرستان کاشان یکهزار هکتار پخش سیلاب وجود دارد که از 15 سال گذشته تا کنون 2 بند آن اجرا شده و در بالا دست حوزه های چم رود و دره بیش از هفت سال طرحی اجرا نشده است.
وی افزود: در بالا دست رودخانه خنب و جزه 300 هکتار پخش سیلاب وجود دارد که تنها یک بند 15 سال پیش برای آن ساخته شده اما برای رودخانه های قمصر و قهرود طرح های پخش سیلاب اجرا نشد.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به اینکه شبکه زهکشی مناسبی در شهر کاشان وجود ندارد، تاکید کرد: در صورت بارندگی شدید، خانه های مردم دچار آبگرفتگی می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری و منابع طبیعی می توانند نقش موثری در بازگشایی مسیل این رودخانه ها ایفا کنند، از تخصیص 150 میلیون یورو برای اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با تایید رهبری معظم انقلاب اسلامی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امید می رود سهم خوبی از این اعتبارها به شهرستان کاشان اختصاص یابد.
ساداتی نژاد در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان 'رونق تولید'، آن را به معنی حفظ اشتغال موجود در سال جاری دانست و عنوان کرد: 1397 در حوزه معشیت سال سختی بود و امسال نیز با نگاه خصمانه آمریکا به علت تحریم های ناجوانمردانه سال سختی در پیش داریم.
وی تصریح کرد: بر این اساس حفظ اشتغال برای رونق تولید در این شهرستان صنعتی نیز ضروری است و اداره های تامین اجتماعی، برق، گاز و امور مالیاتی باید سوای بخشنامه ها، برای حفظ اشتغال از تولیدکنندگان حمایت کنند.
شهرستان 365 هزار نفری کاشان با برخورداری از افزون بر یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.