به گزارش ایرنا،حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اظهارداشت: دولتمردان و همه مردم در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب لازم است برای امکانات و خدمات دهی به مردم سیل زده تلاش کنند و مثل همیشه هموطنان را از هرگونه کمک و یاری محروم نسازند.
وی با تقدیر از اقدامات و کمک های صورت گرفته دولتی، نظامی و مردمی افزود: گروه های مردمی، دولتی، بسیج، سپاه و ارتش از ابتدای وقوع سیل در برخی از استان های کشور در حال امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان بوده و نمونه کاملی از نوع دوستی و وظیفه شناسی را به نمایش گذاشتند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی تواند این مشکلات مردم در مناطق سیل زده را حل کند و نیاز است که مردم و سایر قوا در این راه همکاری و کمک کنند.
وی ادامه داد : استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه و جماعت از بزرگترین ساز و کارهای مردمی است و می ‌توان از این فرصت برای جمع آوری کمک‌ ها بهره برد.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: بارش و رحمت الهی در استان اصفهان با تدابیر خوب مسوولان مدیریت شد.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال'رونق تولید' از سوی رهبری افزود: اقتصاددانان و دولتمردان باید برای رونق اقتصادی کشور کارهای اساسی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان این که با سودهای بالای بانک های خصوصی اقتصاد رونق نمی یابد، ادامه داد: بنده از ابتدا با اصل فعالیت بانک‌ های خصوصی و کثرت بانک‌ ها مخالف بودم چرا که در گذشته، نظامی طراحی شده و اختیاراتی به بانک ‌های خصوصی داده شده اما در ادامه راه مشاهده می ‌شود که بانک مرکزی نمی ‌تواند بر روی بانک‌ های خصوصی نظارت کافی را داشته باشد.
وی خواهان ساماندهی شبکه بانکی، افزایش نظارت بانک مرکزی بر بانک های خصوصی شد و اضافه کرد: گسترش و فعالیت بانک‌ های دولتی و خصوصی باید توسط دولت کنترل شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه خطبه ها با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، گفت: در سومین روز از این ماه باعظمت میلاد امام حسین(ع) را در پیش داریم که به نام روز پاسدار نامگذاری شده است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بزرگترین پاسدار دین، دیانت، اسلام و قرآن، امام حسین(ع) است، گفت: پاسداری از مکتب و دین خدا، ایثار و گذشت می خواهد.
وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده گفت:سالگرد شهادت هنرمند بزرگ سید مرتضی آوینی، شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و سالگرد شهادت آیت الله شمس آبادی از مناسبت های هفته آینده است.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.