حسین حاجی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تشریح کرد: با توجه به بارندگی ها حجم آب در دریاچه نمک به شدت بالا آمده و حاشیه جنوبی آن که راه اصلی دسترسی از طرف آران و بیدگل می باشد، باتلاقی شده است.
وی یادآور شد: بارندگی های چند روز گذشته به طغیان رودخانه های جاجرود، قمرود و جاری شدن این رودها به سوی دریاچه نمک منجر شد و از این رو آب در قسمت های شمال و شمال غرب دریاچه بالا آمد.
مدیر اجرایی منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب آران و بیدگل اضافه کرد: راه های فرعی دیگر از سوی ریگ بلند و دماغه پونک هم که به محل رفت و آمد گردشگران برای بازدید از دریاچه نمک و جزیره سرگردان می باشد نیز دچار آبگرفتگی و در جاهای مختلف باتلاقی شده است.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی منطقه گردشگری مرنجاب همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و گشت های زیر نظارت مدیریت گردشگری این منطقه، خوشبختانه در این مدت رویداد خاصی رخ نداده است.
دریاچه 2 هزار و 400 کیلومتر مربعی نمک، یکی از جاذبه های طبیعی بی مانند در جوار کویر مرنجاب است که از رسوبات نمک پوشیده شده و عمق آن بین پنج تا 54 متر متغیر می باشد و با هر بارش و تبخیر آب در این دریاچه، نمک های موجود کرت بندی های زیبایی به شکل پلی گن تشکیل می دهند که دیدن آن خالی از لطف نیست.
جزیره سرگردان جزو بلندی هایی است که در وسط دریاچه نمک قرار دارد و یکی دیگر از شگفتی های منطقه مرنجاب می باشد؛ منظره دریاچه نمک از فراز این جزیره چنان تازه و زیبا می باشد که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.
مرنجاب با برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند کاروانسرای عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی واقع در شمالی ترین نقطه استان اصفهان یکی از زیباترین کویرهای ایران است که همجوار دریاچه نمک، کویر مسیله، نوار بند ریگ و پارک ملی کویر در فاصله 50 کیلومتری آران و بیدگل قرار دارد.
کویر مرنجاب به استناد برخی آمار جز در فصل تابستان که به علت گرمای هوا با کاهش محسوس گردشگر رو به رو می شود، سالانه دهها هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی را میزبانی می کند و مورد توجه بسیاری به ویژه علاقه مندان سافاری و آفرود است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.