مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال وقوع حادثه خودروی سواری پراید ساعت 11 و 21 دقیقه امروز در ورودی سپاهانشهر، دو واحد امدادی پیش بیمارستانی به محل اعزام شدند.
غفور راستین افزود: در این سانحه هفت نفر شامل دو مرد 42 ساله، دو خانم 37 ساله و سه کودک 11، 8 و 2 ساله مصدوم و به بیمارستان های آیت الله کاشانی و الزهرا(س) اصفهان منتقل شدند.
سپاهانشهر در جنوب شهر اصفهان و ابتدای جاده اصفهان -شیراز واقع شده است.
وی درباره حادثه واژگونی پژو 405 که در روستای ده نسا سمیرم عصر روز گذشته رویداد نیز تصریح کرد: این سانحه به مصدوم سه زن و دو کودک منجر شد که پس از حضور نیروهای اورژانس و دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان سیدالشهدای سمیرم منتقل شدند.
فوریت ‌های پزشکی شهرستان سمیرم با برخورداری از پنج پایگاه جاده‌ای، یک شهری، یک اتاق فرمان و 14 نفر پرسنل به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.
سمیرم در160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان بیان کرد: شب گذشته نیز دو خودروی سواری پیکان و پژو 405 در جاده شهرضا به اصفهان روبروی منظریه با یکدیگر برخورد کردند که براثر آن هفت نفر شامل چهار مرد و سه خانم مصدوم شدند.
وی اظهارداشت: دو نفر از این مصدومان به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا منقل شدند اما پنج تن دیگربه دلیل رضایت ندادن برای انتقال به بیمارستان، در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.
فوریت‌های پزشکی شهرستان شهرضا دارای 6 پایگاه، یک اتاق فرمان مشترک با شهرستان دهاقان و 28 نفر پرسنل است.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
به گزارش ایرنا بر اساس آمار موجود، سالانه 17 هزار نفر در اثر سوانح جاده ای به خصوص در جاده های کویری کشور جان خود را از دست می دهند و 250 هزار نفر نیز مصدوم می شوند.
2 هزار و 400 کیلومتر آزاد راه، 15 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه و 23 هزار و 800 کیلومتر راه اصلی در کشور وجود دارد، همچنین حدود 47 هزار و 263 کیلومتر مربع از مساحت ایران در زمره بیابان و کویر به ویژه در مرکز کشور قرار می‌ گیرد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه شامل 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
/6026/7135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.