فرهام امین شرعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 13 فروردین حضور همه در طبیعت یکی از فرهنگ های دیرینه ملت ایران برای انس با طبیعت است که باید این راهبرد گرامی داشته شود.
وی اظهارداشت : مردم اگر برای انس با طبیعت و علاقه به محیط زیست به دامان فضاهای سرسبز طبیعی می آیند نکوهیده است که با ریختن زباله در طبیعت ، آلودگی ایجاد کنند.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از رهاسازی سبزی در محیط طبیعی و مسیر رودها، تصریح کرد: رهاسازی سبزه های سفره هفت سین در مسیر رودخانه ها باعث گرفتگی معابر آب و در شرایط فعلی که همه کشور درگیر سیلاب هستند باید از انجام چنین اقدامی جلوگیری شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که رهاسازی زباله در محیط زیست ایجاد می کند، یادآورشد: زمان طولانی تجزیه زباله ها در محیط زیست از طرفی چالش ساز است و تخریب چهره محیط زیست از سوی دیگر مورد توجه است که باید به این مسائل توجه کرد.
امین شرعی با تاکید بر ضرورت حفظ طبیعت پارک های محلی یادآورشد: جلوگیری از نصب چادر در چمن زارها و همچنین روشن نکردن آتش در محیط پارک ها به حفظ طبیعت کمک می کند.
وی سازمان های مردم نهاد را به انجام فعالیت های فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از آلودگی محیط زیست توصیه و اضافه کرد : این تشکل های مردمی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقای دانش عمومی برای حفظ محیط زیست انجام دهند.
وی ادامه داد: این نهادهای مردمی برای روز 13 فروردین برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های فرهنگی برای تمرکز مردم در طبیعت و جلوگیری از پراکندگی جمعیت و ارتقا دانش عمومی نسبت به طبیعت انجام دهند تا رویدادهای فرهنگی مطلوب را رقم بزنند.
وی اجرای طرح هایی مثل همیاران پلیس برای حفاظت از محیط زیست را در فرهنگ سازی مهم اعلام کرد و یادآورشد: برای این کار فعالیت های فرهنگی انجام شود و با آموزش کودکان و هم افزایی بین آن ها راهبری خانواده ها در کاهش مشکلات برای محیط زیست را انجام دهند.
هوای بیشتر نقاط استان اصفهان در روز سیزده فروردین آفتابی و در برخی شهرستان ابری اعلام شده است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.