منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین سه دستگاه تانکر آبرسانی از مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب و یک دستگاه لودر از اداره کل راهداری استان به لرستان اعزام شد.
وی ادامه داد: هزینه تامین علوفه به میزان 150 میلیون ریال برای کمک به دامداران سیل زده استان گلستان توسط سازمان جهاد کشاورزی اصفهان پرداخت شد و 2 فروند بالگرد شینوک از پایگاه پشتیبانی هوانیروز استان برای امدادرسانی به سیل زدگان لرستان ساعتی پیش به خرم آباد اعزام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در ادامه ارسال تجهیزات امدادی به هوطنان سیل زده تعداد سه دستگاه بیل مکانیکی از گروه 44 توپخانه ارتش در استان اصفهان به شهرستان چگنی لرستان برای کمک رسانی به مردم سیل زده این شهرستان اعزام شد.
به گزارش ایرنا، وقوع سه مرحله سیل در سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان خسارت در لرستان برجا گذاشت و مردم بسیاری از شهرهای لرستان به نحوی با تبعات این خسارت ها به استقبال سال 98 رفتند.
اما آغازین روزهای امسال نیز شدت بارش ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.
اوج فعالیت این سامانه از شب گذشته آغاز شد و به صورت متناوب ادامه دارد، بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرده است.
هم اکنون سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز هستند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی ندارند.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.