مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عصر روز دوشنبه در تشریح آخرین وضعیت شهرهای گرفتار در حوادث غیر مترقبه به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود این که دور دوم بارش ها در استان به تعداد مشکلات و خسارت های پیش آمده در هفته گذشته افزود ولی باز هم برنامه ریزی و مشارکت همه جانبه دستگاه ها و سازمان های عضو شورای مدیریت بحران استان به خوبی تاکنون به کنترل اوضاع پرداخته است.
منصور شیشه فروش اظهارداشت: اکنون مناطق غربی و جنوبی استان با مشکلات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی مواجه است و در مناطق شرقی استان طوفان مشکل ساز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع می توان گفت مشکلاتی که تا این لحظه در مناطق سیل زده غرب و جنوب استان وجود دارد شامل سیل، آبگرفتگی، قطع برق، رانش زمین و قطع ارتباط مخابراتی و جاده ای در شهرستان های سمیرم و فریدونشهر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد : با وجود آنکه طوفان در منطقه شرق استان در شهرستان نایین تا حدودی فروکش کرد ولی خسارات وارده بر 200 خودرو و تعدادی از منازل مسکونی، اشجار و شبکه های برق و تاسیسات در شهرهای انارک و بافران، کجان و لای سیاه همچنان باقی است.
وی یادآور شد : مشکل قطعی برق بخشی از شهر نایین در حال برطرف شدن است.
سرعت طوفان در نایین 130 کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.
شیشه فروش همچنین در تشریح آخرین وضعیت منطقه جنوب اصفهان در شهرستان سمیرم یادآور شد: کماکان روستای 'دنگزلو' پادنای علیا از توابع شهرستان سمیرم بر اثر بارش های شدید شبانه روز گذشته در محاصره سیل قرار دارد.
وی یادآور شد: آب روستاهای 'شهید'، 'کهنگان'، 'نقل' و 'دنگزلو' نیز به‌ دلیل سیل بردگی قطع و کیفیت آب 23 روستا در منطقه پادنا علیا، 'بیده' و 'کیفته' که از مجتمع چهل چشمه آب می گرفتند به علت سیلابی شدن رودخانه کدر و غیر قابل استفاده است که با کمک اکیپ های امدادی به وسیله تانکر و آب بسته بندی مشکل آنها در حال برطرف شدن است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مسدود شدن جاده سرباز، تخریب جاده ده بزرگ و قطع برق و رانش زمین در روستای دشت بال و تل محمد، شکستن پل بزرگ ارتباطی هشت روستا، آبگرفتگی منازل روستای پادنای علیا و سه واحد پرورش ماهی و خسارت به اشجار و باغ های سیب را آخرین وضعیت شهرستان سمیرم در نتیجه وقوع سیل عنوان کرد.
وی به وضعیت شهرستان های غرب استان شامل فریدونشهر، فریدن و چادگان اشاره و اضافه کرد: اکیپ های امدادی در حال بازگشایی راه های ارتباطی روستاها هستند ولی کماکان ارتباط مخابراتی و برق برخی روستاهای این شهرستان قطع است.
وی در پایان اطمینان خاطر داد که با برنامه ریزی و همکاری مطلوب رسانه ها، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، پلیس و دیگر نهادهای مربوطه می توان مشکلات ناشی از حوادث طبیعی را در استان به مرور رفع و به حالت عادی درآورد.
در پی وقوع بارش های رگباری و سیلابی شدن برخی مناطق به ویژه در غرب و جنوب استان که از هفته گذشته تا کنون ادامه داشته به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان ، 2 هزار و 640 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
موج دوم این بارش ها از 24 ساعت گذشته در استان شروع شده و علاوه بر حادثه سیل و آب گرفتگی و طغیان رودخانه ها و خسارت به برخی منازل و زمین های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی در منطقه شرق اصفهان وقوع طوفان شدیدی در شهرستان نایین حادثه ساز شده که همین امر موجب افزایش میزان خسارت ها در استان شده است.
همه نهادهای خدمات رسان و نیروهای امدادی استان در حالت آماده باش هستند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.