حسین امیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش های اخیر در لرستان با دستور شهردار اصفهان تعدادی ماشین آلات سنگین خدمات شهری و نیروها و متخصصان خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری اصفهان برای امدادرسانی در این استان و شهر خرم آباد را صادر کرد.
وی تاکید کرد: نیروهای امور شهری و سازمان های خدمات موتوری، خدمات شهری و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در قالب ستاد رفع سیل دقایقی پیش به استان لرستان اعزام شدند.
امیری با اشاره به اینکه شهردار اصفهان همراه با تیم های اعزامی راهی مناطق سیل زده لرستان شد ، تصریح کرد: بیش از 20 دستگاه ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز برای رفع سیلاب به خرم آباد اعزام شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: کامیون های آتش نشانی و دستگاه ها و کامیون های سازمان خدمات موتوری، بیش از 30 دستگاه کف کش هدایت آب سطحی و ماشین آلات و دستگاه های سوخت رسان و موتور برق به این مناطق در استان لرستان اعزام شده است.
به گزارش ایرنا، رودخانه های خرم رود و کرگانه در میان شهر و رودخانه ماسور در حاشیه خرم آباد طغیان کرده اند.
در بسیاری از خیابان ها و میدان های این شهر سیلاب گسترده و پر حجم جاری و وارد منازل و ساختمان ها شده است.
تاصبح امروز دوشنبه دبی رودخانه خرم آباد به00 7 متر مکعب یعنی حدود 2 برابر ظرفیت این رود افزایش یافت.
با این روند و استمرار بارش ها، رودخانه طغیان کرده و آب همچنان در حال ورود به منازل مسکونی است.
دبی سیلابی رودخانه کرگانه نیز به 280 متر مکعب بر ثانیه رسیده که این حجم سیلاب طی 20 سال گذشته برای این رودخانه کوچک تجربه نشده است.
هشدار تخلیه منازل به 150 هزار نفر از اهالی شهر و روستاهای شهرستان خرم آباد داده شده و حدود 60روستای آن در خطر طغیان و سیلاب هستند.
7135/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.