پژمان پور آذری بامداد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت 49 بیمار در بخش مراقبت های ویژه پذیرش شد که از این تعداد ، 32 بیمار در بخش سی سی یو و 17 نفر در بخش آی سی بیمارستان بستری شدند.
به گفته وی در این مدت، 3 هزار و 284 نفر توسط پزشکان عمومی ویزیت شدند و هزار و717 نفر نیز به پزشکان متخصص مراجعه کردند.
پور آذری از تولد 42 نوزاد در 15 روز گذشته در بیمارستان شهید رجایی داران خبر داد و افزود: 12 نوزاد پس از تشخیص بیماری در بخش نوزادان و 18 کودک دیگر نیز در بخش اطفال بستری شدند.
رئیس بیمارستان شهید رجایی داران اضافه کرد: از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی 80 بیمار در بخش جراحی مردان و 56 بیمار در بخش زنان و 60 نفر در بخش زنان و مامایی بستری شدند.
به گفته وی 705 نفر نیز در این مدت به آزمایشگاه بیمارستان مراجعه کردند.
رییس بیمارستان شهید رجایی داران با بیان اینکه 263 نفر در بخش رادیولوژی و 49 نفر در بخش مراقبت های ویژه پذیرش شدند، افزود: در این مدت برای 184 بیمار دیالیز انجام شده است و 18 بیمار نیز برای ادامه درمان به مرکز استان اعزام شده اند.
به گفته وی از 25 اسفند سال گذشته تا اکنون، 14 جراحی در بیمارستان شهید بهشتی انجام شده و مراجعان سرپایی اورژانس نیز 2 افزون بر 2 هزار و 500 نفر و تعداد اعزام ها 16 مورد بوده است.
همچنین 10 بیمار بستری نیز در طول طرح سلامت نوروزی در بیمارستان شهید رجایی داران فوت کردند.

** آماده باش کادر درمانی فریدن با توجه به شرایط بحرانی
رییس بیمارستان شهید رجایی فریدن با بیان اینکه به دلیل احتمال وقوع حادثه پس از بارش های اخیر، کادر درمانی این بیمارستان در همه بخش ها به حالت آماده باش در آمده است، افزود: با توجه به تداوم بارندگی ها، ایجاد شرایط بحرانی ، احتمال وقوع حوادثی مانند رانش زمین و سیلاب های فصلی به دلیل اقلیم منطقه فریدن مورد انتظار است، از این توصیه ها و هشدارهای لازم به بخش های درمانی برای کنترل اوضاع ارائه شده است.
پورآذری افزود: موقعیت جغرافیایی فریدن در استان، تردد بالا در محورهای اصلی و بروز حوادث ترافیکی از یک سو و استقرار بیمارستان سطح 2 ارجاع در این منطقه از سوی دیگراهمیت این آمادگی را دو چندان کرده است.
رییس بیمارستان شهید رجایی فریدن با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با بحران احتمالی اندیشیده شده است، افزود: تدابیری اتخاذ شد که از بخش های خالی یا کم بستری بیمارستان به عنوان رزرو در شرایط بحران استفاده شود.
پورآذری افزود: تا حد امکان از اعزام های غیر ضروری بیماران به مرکز استان با توجه به شرایط جاده ها جلوگیری خواهد شد.
به گفته وی این بیمارستان در زمان حاضر با 102 تخت مصوب و 85 تخت فعال مشغول خدمت رسانی است .
بیمارستان شهید رجایی داران فریدن در زمان حاضر دارای بخشهای جراحی (جراحی عمومی ، ارتوپدی ، چشم ، گوش و حلق و بینی و اورولوژی ) داخلی (داخلی ، عفونی ، مغز و اعصاب) ICU جنرال ، CCU ، کودکان ، زنان و زایمان ، همودیالیز ، بلوک زایمان ، نوزادان و اورژانس و بخشهای پاراکلینیکی( رادیولوژی رادیوگرافی ، سونوگرافی وسی تی اسکن ) آزمایشگاه و داروخانه می باشد.
علاوه بر آن خدماتی نظیر EEG (الکترو انسفالوگرافی ) EMG (الکترومیوگرافی ) و اکوکاردیوگرافی به بیماران ارائه می نماید.
درمانگاههای تخصصی در رشته های جراحی عمومی ، ارتوپدی ، داخلی ، قلب ، کودکان ، زنان وزایمان ، عفونی ، ارولوژی و مغز و اعصاب همه روزه به جز روزهای تعطیل و در رشته های چشم ، گوش حلق و بینی ، اعصاب و روان و پوست به صورت پاره وقت فعالیت دارد.
اکنون متخصصان رشته های بیهوشی، جراحی عمومی، متخصصین زنان و زایمان، داخلی، قلب و عروق، رادیولوژی و اطفال به صورت 24 ساعته مستقر هستند. همچنین متخصصان گوش و حلق و بینی، اعصاب، کلیه و مجاری ادراری، متخصص عفونی، روانپزشک به صورت 22 روز تا چهار روز در بیمارستان حضور دارند.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.