منصور شیشه فروش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه همه نهادهای مرتبط با مدیریت بحران در استان و شهرستان های غرب در وضعیت آماده باش به سر می برند، افزود: در صورت مساعد شدن وضعیت جوی بازگشایی مسیرهای مسدود شده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
به گفته وی آمادگی برای ارسال بالگرد در صورت وقوع شرایط بحرانی به غرب استان وجود دارد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که سه هزار نیروی عملیاتی در استان در آماده باش قرار دارند، افزود: اوضاع در غرب استان در دست کنترل و مرخصی همه مسوولان مرتبط با مدیریت بحران در شهر و روستاهای استان لغو شده است.
فرماندار فریدونشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان اعلام وضعیت آماده باش در استان، همه نهادهای مرتبط با مدیریت بحران در شهرستان فریدونشهر در آمادگی کامل به سر می برند و تاکنون چندین جلسه برای رصد اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرا برگزار شده است.
ناصر اسدی از ارسال چند محموله حاوی اقلام غذایی به ساکنان روستاهای دارای راه ارتباطی باز در این شهرستان خبر داد و افزود: با وجود تلاش راهداران و استقرار ماشین آلات، به دلیل اوضاع جوی نامساعد و ارتفاع زیاد برف، مسیر روستاهای کلوسه، کمران و گوکان مسدود است.
فرماندار فریدونشهر ادامه داد : تمهیداتی انجام شده است که در نخستین فرصت، متناسب با وضعیت جوی به روستای حیران فریدونشهر که فاقد راه ارتباطی است بالگرد اعزام شود.
گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه ، وستگان ، دورک ، کاهگانک ، کاهگان بالا ، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرارمی کند.
به گفته وی جمع بندی و برآورد دقیق خسارات بارندگی های اخیر در فریدونشهر در حال بررسی است.
فرماندار فریدونشهر با بیان اینکه هشدارهای لازم به ساکنان شهرها و روستاهای فریدونشهر داده شده است، به برخی اقدامات میدانی برای مقابله با خطرات احتمالی سیلاب خبر داد و افزود: لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه ها، آزادسازی حریم رودخانه ها در سطح روستاها و رفع نقاط حادثه خیز شهری که منجر به آب گرفتگی معابر میشد برطرف شده است.
به گفته وی شهرداری و ماشین آلات آن برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیل آماده است.
به گزارش ایرنا، خسارت سیل به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان به گفته مسوولان 2 هزار و 640 میلیارد ریال برآورد شده است.
750 نیروی راهداری و یک هزار و 200 نفر امدادگر با استقرار در 41 پایگاه همراه با 500 دستگاه ماشین آلات راهداری آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در صورت بروز شرایط نامناسب جوی هستند.
هواشناسی از وقوع بارش های رگباری به همراه رعد و برق و برف در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین در این استان خبر داده که شدت این بارش ها و در غرب و جنوب استان بیشتر خواهد بود.
پیش بینی هواشناسی این است که سامانه ناپایدار از عصر امروز تا فردا بعد از ظهر بر روی استان فعال خواهد شد و طی آن استان اصفهان با افزایش ابر، رعد و برق، وزش باد و تند باد لحظه ای همچنین باران و تگرگ بخصوص در غرب، جنوب غرب و جنوب استان مواجه خواهد شد و برای نیمه جنوب شرقی استان نیز طوفان محلی پیش بینی شده است.
فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.