اسماعیل بایبوردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 124 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال زراعی 97 تا کنون در این شهرستان داشتیم که در مدت مشابه سال پیش از آن نزدیک به 44 میلیمتر بود.
وی همچنین میزان رشد بارندگی در سال زراعی جاری به نسبت میزان بارندگی بلند مدت (10 سال گذشته) در آران و بیدگل را 220 درصد برشمرد و بیان کرد: میانگین بارندگی های بلندت مدت در این شهرستان نزدیک به 57 میلیمتر می باشد اما امسال شاهد رشد بی سابقه بارندگی ها بودیم.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان بارندگی ها، ساماندهی و مدیریت آب های جاری در چهار شهر این شهرستان ضروری است و شهرداری ها و سایر دستگاه های ذیربط باید در این زمینه جدی تر وارد عمل شوند.
وی با اشاره به آماده باش همه دستگاه های ذی ربط و برطرف کردن آبگرفتگی ها تصریح کرد: خسارت جدی در جریان بارندگی ها به آران و بیدگل وارد نشده و آسیب های جزیی نیز در حال جمع بندی و برآورد است.
بایبوردی در ادامه با اشاره به شرایط کم آبی و خشکسالی در شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد: دستگاه های ذی ربط باید با استفاده از فناوری های جدید، آب های به دست آمده از محل بارش ها را هدایت و ساماندهی کنند تا با بحران کم آبی رو به رو نشویم.
وی بحران کم آبی را مساله ای جهانی و ناشی از تغییرات اقلیمی دانست و یادآور شد: ایران جزو کشورهای نیمه خشک محسوب می شود اما بر اساس پیش بینی های هواشناسی، امسال شاهد بارش های خوبی خواهیم بود که شهرستان آران و بیدگل هم از آن بهره مند خواهد شد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.