به گزارش ایرنا، عزیرالله مهدیان روز شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران اصفهان در استانداری افزود: در این رابطه کارهای کارشناسی انجام و به تقریب تعداد خانه های آسیب دیده مشخص شده ولی با توجه به ادامه بارندگی ها و احتمال افزایش خسارت های بیشتر این بررسی ادامه خواهد یافت.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر دولت در انتظار آمار نهایی خسارت هاست تا در اولین جلسه پس از تعطیلات این موضوع مورد بررسی هیات دولت قرار گیرد و تصممیم های لازم اخذ و مصوب خواهد شد.
معاون بازسازی بنیاد مسکن از استاندار و مدیرکل بحران استان خواست تا هرچه سریعتر آخرین آمار خسارت ها را اعلام کنند تا در مصوبه آتی دولت گنجانده و اعتبارات لازم برای آن منظور شود.
وی با اشاره به موارد ضروری مانند اسکان خانواده هایی که منازل آنها تخریب شد و مشکل مشکن دارند گفت: برای این منظور سازمان برنامه و بودجه تنخواه به همه استان های سیل زده داد که در این راستا برای اصفهان با توجه به خسارت های اخیر نیاز است تا تنخواه اخذ و بخشی از مشکل مسکن این خانواده ها بطور موقت رفع شود.
مهدیان یادآور شد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در شهرستان ها به ویژه سمیرم مشخص شد که تعداد زیادی از خانواده های سیل زده زیر پوشش کمیته امداد هستند که به لحالظ بیمه بودن می توانند تا سقف 35 میلیون تومان از بیمه خسارت دریافت کنند.
وی از کمیته امداد درخواست کرد که محل ها و اماکن در اختیار خود را برای اسکان موقت خانواده های سیل زده قرار دهد.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: برای رفع مشکل خانواده های سیلزده می توان در قالب اجاره بها و نه پرداخت رهن اقدام شود زیرا رهن رقم بالایی است و تامین آن برای دولت سخت و سنگین است.
وی تصریح کرد : ولی اجاره بهای ماهانه سنگین نیست زیرا رقم آن کم است و امکان تامین آن وجود دارد.
مهدیان با اشاره به پروژه مسکن مهر که بطور مشترک توسط راه و شهرسازی و بنیاد در سمیرم در دست اجرا بوده است، گفت: می توان با تکمیل منازل نیمه کاره آن برای اسکان مردم محروم و سیل زده سمیرم استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه پس از سال ها خشکسالی بارندگی های خوبی در کشور صورت گرفت و می توان با مدیریت درست آسیب ها را به حداقل رساند.
به گزارش ایرنا، برآورد خسارت سیل به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان ، 2 هزار و 640 میلیارد ریال اعلام شده است.
واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.