حجت الاسلام حسن بابایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سبک زندگی علوی و فاطمی برای همه افراد الگویی موثر و کارآمد است و برای خروج از مشکلات و معضلات اجتماعی و مدیریتی به بررسی ابعاد شخصیت و زندگی معصومین(ع) نیاز داریم.
وی بیان کرد: دوری از سبک های زندگی اسلامی مشکلات جامعه را افزایش می دهد و در هر مقطعی از زمان با مشکلات و چالش های مختلفی روبرو خواهیم بود.
مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و عرصه های سیاسی و اجتماعی در نهج البلاغه بحث هایی را مطرح کرد، اظهارداشت: گفتمان سازی این توصیه و اندیشه ها به رشد جامعه و کمال انسان می انجامد.
وی با اشاره به این که باید متولیان نهادهای اداری و نهادهای دولتی بیشتر به این موضوعات بپردازند، تصریح کرد : تفسیر و تبیین حکمت ها، خطبه ها و توصیه های نهج البلاغه در جامعه کمتر انجام می شود و به ساختار مدون و منسجم در این حوزه نیاز است.
بابایی به برگزاری جلسات گفتمان دینی در مدارس و مساجد اشاره و اضافه کرد : در این گفتمان های دینی سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از ابعاد زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) توسط کارشناسان تشریح می شود.
به گفته وی در زمان حاضر در 120 مسجد استان اصفهان تفسیر نهج البلاغه انجام می شود.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.