محمد اعتدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 56 هزار و 539 نفر مسافر نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان استان مستقر شدند.
وی اظهار داشت: از این تعداد 9 هزار و 751 خانوار در شهر اصفهان اسکان داده شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: پیش از شروع تعطیلات با تشکیل ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان، 12هزار کلاس در قالب یکهزار و 270 مدرسه در استان برای اسکان مسافران و مهمانان فرهنگی در ایام نوروز 98 اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد بالغ بر 700 مدرسه در کلانشهر اصفهان برای میزبانی از مسافران فرهنگی در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ستادهای اسکان مسافران نوروزی بصورت شبانه روزی پذیرای مسافران خواهند بود، گفت: خانه های معلم با امکانات رفاهی مطلوب نیز آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به فرهنگیان وظیفه اصلی ستاد اسکان فرهنگیان است، گفت: ارائه خدمات به سایر مهمانان نوروزی تنها به درخواست ستاد اسکان و در ایام پیک سفر انجام می شود.
سال گذشته فرهنگیان از حدود 83 درصد ظرفیت ستاد اسکان استفاده کردند و کارمندان دولتی 15 درصد و حدود 2 تا 3 درصد استفاده کنندگان از خدمات اسکان افراد متفرفه و آزاد بودند.
هم اکنون 41 ستاد اسکان در نواحی و مناطق استان اصفهان به مهمانان نوروزی خدمات رسانی می کنند و یک ستاد مرکزی و هدایت نیز در اداره کل آموزش و پرورش مستقر شده است.
سال گذشته از مجموع بالغ بر 478 هزار مسافر نوروزی، حدود 133 هزار خانواده فرهنگی در یکهزار و 260 مدرسه در استان اصفهان اسکان یافتند.
استان اصفهان با برخورداری از22 هزار اثر تاریخی و فرهنگی و سایر جاذبه های گردشگری از مناطق گردشگر پذیر ایران است.
6994/6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.