داریوش کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این امدادرسانی ها در قالب 29 حادثه بخصوص سیل و آبگرفتگی، حوادث جاده ای و شهری انجام شد.
وی با اشاره به اعزام 16 دستگاه آمبولانس در سوانح یاد شده اضافه کرد: در همین مدت 318 حادثه دیده نیز در مناطق مختلف استان اسکان داده شدند.
کریمی از آماده باش جمعیت هلال احمر برای مقابله با هرگونه حادثه بویژه طغیان رودخانه و سیلاب احتمالی خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه با 2 هزار و300 نیروی امدادی، نجاتگر و جوانان داوطلب در ایام نوروز به مسافران خدمت رسانی می کند.
وی اضافه کرد: 82 پایگاه نوروزی و ثابت، تیم سگ های جستجوگر و زنده یاب(آنست)، 6 تیم سیار و 70 تیم واکنش سریع در زمان یاد شده فعال خواهند بود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اظهار داشت: یکهزار و400 نفر از این مجموعه را نیروهای امداد و نجات و900 نفر را جوانان داوطلب، تشکیل و از خدمات امداد و نجات گرفته تا راهنمایی مسافران، معاینه و خدمات مشاوره ای را بصورت رایگان ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: طرح خدماتی و امداد و نجات تعطیلات نوروز هلال احمر از 25 اسفند 97 آغاز شد و تا 16 فروردین در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و اغلب نقاط را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرا گرفت.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان همچنان وجود دارد.
6020/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.