حجت الله غلامی روز سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته 250 میلی متر بارندگی در سرشاخه های زاینده رود ثبت شده که حجم زیادی آب را به پشت سد زاینده رود منتقل می کند.
وی احتمال داد که در ساعت های آینده دبی زاینده رود در شهر اصفهان به 110 متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا کند.
غلامی همچنین به ارائه آمار بارش های 24 ساعت گذشته در استان اصفهان پرداخت و گفت : بیشترین بارش در استان مربوط به سمیرم با 96 میلی متر، دهاقان 77 میلی متر و در فرودگاه اصفهان 22 میلی متر بوده و در مجموع 350 واحد مسکونی در کل استان دچار خسارت شدند.
وی اضافه کرد: 2 باب استخر پرورش ماهی در سمیرم آسیب دیدند و در بخش پادنای سمیرم ریزش سنگ به درون جاده وجود داشته که مشکل رفع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: به مزارع کشاورزی در کاشان ، دهاقان و منطقه جبل خساراتی وارد شده و امداد رسانی به 400 خودرو صورت گرفته است و مسافران ساکن در باغ فدک به ورزشگاه ها و حسینیه ها منتقل شدند ؛ گاز 2 روستا نیز ر بخش پادنا سمیرم قطع شد.
وی ادامه داد: اکنون سامانه بارش زا درحال حرکت به سمت شرق استان و شهرستان های نائین و خورو بیابانک است که تمهیدات پیشگیرانه برای ممانعت از حوادث احتمالی در این مناطق ضروری است.
استاندار اصفهان نیز گفت: احتمال وقوع حادثه مشابه سیل دروازه قرآن شیراز برای صفه اصفهان نیز وجود دارد که می بایست پیشگیری های لازم در مورد آن صورت گیرد.
عباس رضایی تاکید کرد: پیشگیری در بحران ها، بسیار مهم است و بعد از آرام شدن اوضاع فعلی باید توجه ویژه ای به پیشگیری و پیش بینی بحران ها و شناسایی نقاط حادثه خیز داشته باشیم.
در جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان مسائل مربوط به بارش های اخیر و تمهیدات لازم برای ممانعت از خسارت احتمالی در آینده بررسی شد.
/6022 / 3080
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.