منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است.
وی اظهارداشت: همچنین بر اثر بارش شدید باران برخی رودخانه های فصلی در دهاقان شامل 'بودجان' و 'دزج' فعال و پرآب شده است.
شیشه فروش تصریح کرد: در این مسیرها خسارت هایی نیز به زمین های کشاوری و جاده های ارتباطی وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به همین علت در سمیرم جاده 'تنگ جلو' دناکوه و جاده خفر دشت بالای سمیرم کوه ریزش کرد و سنگ ها وارد جاده شد که اکنون عوامل راهداری و امدادی مشغول بازگشایی جاده هستند.
وی به امدادرسانی به 400 خودرو و 15 نفر گرفتار در آب ناشی از بارش شدید باران خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 300 اسکان اضطراری در مسیرهای دچار سیلاب صورت گرفت.
شیشه فروش تصریح کرد: خوشبختانه سیلاب و بارش های شدید باران در استان هیچ گونه خسارت جانی ایجاد نکرده است.
وی با اشاره به این که حجم بارش ها در استان بسیار خوب برآورد شد،گفت: میزان بارش ها از 40 تا 80 میلی متر بوده است که بیشترین میزان بارش ها در شهرستان فریدن، فریدونشهر و سمیرم ثبت شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در غرب استان بارش ها به شکل برف است و این شرایط تا عصر امروز ادامه دارد، افزود: با توجه به احتمال فعال شدن بارش ها از عصر امروز در شرق اصفهان، به منطقه خور و بیابانک اعلام آماده باش شده است.
وی به شهروندان استان و مسافران نوروزی توصیه کرد که از قرار گرفتن و استقرار و اسکان در چادر در مسیر رودخانه های فصلی و بندهای آبخیزداری خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه از جنوب و غرب وارد ایران شده است و انتظار می رود اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش ها، احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
هوای استان اصفهان از روز گذشته تا لحظه مخابره این خبر، همچنان بارانی است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.