محمدرضا عسگریان بامداد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری اظهارداشت: بیش از 60 میلی متر باران در این مدت باریده است.
به گفته وی شدت بارش ها بویژه از صبح امروز تا زمان حاضر بیشتر بوده و در مواردی باعث ریزش بخش هایی از سنگ ها و صخره های اطراف جاده ها همچون ورودی شهر سمیرم(بلوار دفاع مقدس) شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر گزارش ها و بازدید های میدانی اعضای ستاد مدیریت بحران در روز گذشته و امروز در نقاط مختلف شهر و روستاهای سمیرم نشان از آبگرفتگی خیابان ها، برخی کوچه ها و معابر دارد اما مشکل خاصی ایجاد نکرده است.
فرماندار سمیرم ادامه داد : در یک مورد ایجاد خسارت و آبگرفتگی برای یک منزل مسکونی در شهر سمیرم پیش بینی می شد که ساکنان آن(یک مادر به همراه دو فرزند) از محل مورد نظر تخلیه شدند.
وی گفت: پل ارتباطی روستای عقدک در غرب سمیرم(ونک) بر اثر شدت جریان آب آسیب دیده است.
عسگریان افزود: همه مسوولان در هر چهار بخش مرکزی، وردشت، دناکوه و پادنا و چهار شهر سمیرم، حنا، ونک و کُمه در آماده باش کامل هستند.
مسوول اداره هواشناسی سمیرم نیز با اعلام هشدار نسبت به ادامه بارش ها در 24 ساعت آینده خاطر نشان کرد: افزایش شدت بارش ممکن است باعث ایجاد اختلال در تردد های جاده ای و شهری شود.
مهرداد طایی با بیان اینکه میزان بارش ها تا زمان حاضر به بیش از 60 میلی متر رسیده است، تصریح کرد: 501 میلی متر بارش با احتساب باران های یکی دو روز گذشته در سال زراعی 97-98 و تا این ساعت داشته ایم.
شهردار سمیرم در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: دریچه های بند آبی باغ دریاچه در مرکز شهر سمیرم برای تعدیل جریان آب و ذخیره پشت بند باز شده است.
حسینعلی صادقی اظهارداشت: روان آب های جاری در سطح شهر و سراشیبی ها شدت زیادی دارند اما مشکل و خللی در تردد و زندگی مردم ایجاد نکرده اند.
رییس جمعیت هلال احمر سمیرم تاکید کرد: چهار جوان سمیرم در کوه های اطراف گرفتار شدند که گروه های جستجوی این جمعیت مشغول گشت زنی در محل برای پیدا کردن و نجات آنها هستند.
سید نورمحمد موسوی افزود: یک مورد تصادف مزدا و پژو 206 با شش نفر مصدوم در جاده سمیرم، یاسوج(گردنه پشته) داشته ایم.
وی از مردم و مسافران خواست با توجه به مه آلودگی برخی جاده ها، شب هنگام در جاده ها تردد نکنند و زمان حرکت و سفر خود را در روشنایی روز برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، سمیرم منطقه ای کوهستانی و شیب دار است که عمده روان آب ها و بارش باران در آن ببه سمت جریان شیب سرازیر می شود.
تعداد زیادی از خانه ها بویژه در محله های قلعه، کهریز، خواجگان و کوی امام سجاد(ع) نیز در دامنه کوه های اطراف این شهر بنا شده اند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
/6026/7147
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.