محمود جمالی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام اداره هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید، احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد به همین دلیل از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها، دره ها و مسیرهای سیلابی خودداری کنند.
وی گفت: اکنون تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل یا هرگونه حادثه احتمالی به صورت آماده باش هستند.
رئیس ستاد مدیریت بحران نایین خاطرنشان کرد: از شرکت توزیع برق نیز خواسته شده تا برای وقوع قطعی احتمالی برق، تیم عملیاتی خود را فعال سازد.
فرماندار نایین از آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و اوقاف نیز خواست تا مدارس، اماکن ورزشی و مذهبی خود را برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی آماده کنند.
جمالی به شهرداری‌ها، آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر، بخشداری و دهیاری ها نیز دستور داد تا برای رفع آبگرفتگی احتمالی منازل آماده بوده و از بنیاد مسکن و اعضای مدیریت بحران نیز خواست تا اگر بافت فرسوده‌ای تخریب شد برای اسکان ساکنان آنها آمادگی داشته باشند.
کارشناس هواشناسی نایین نیز اعلام کرد: با توجه به پیش بینی تشدید بارش های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ از ساعات عصر امروز تا اوایل وقت روز چهارشنبه، جاری شدن روان آب ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در سطح این شهرستان، دور از انتظار نیست.
مهدی زارع نژاد افزود: شدت وزش باد در برخی ساعات بویژه تا روز چهارشنبه شدید خواهد بود.
به گفته کارشناس هواشناسی، از ساعت 12 تا ساعت 17 امروز دوشنبه در روستای
'خاروان' واقع در کیلومتر40 نایین بیش از 35 میلیمتر باران باریده که تاکنون بی سابقه بوده است.
607
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.