عباس بلانیان روز دوشنبه در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی استان، احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: از این رو تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی به منظور ایجاد هماهنگی های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل و یا هرگونه حادثه احتمالی به صورت آماده باش هستند.
فرماندار خور و بیابانک تاکید کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری به سبب بارش باران در جاده های روستایی و کوهستانی و همچنین دامنه های پرشیب خودداری کنند.
وی ادامه داد: وقوع این پدیده دارای شرایطی است که جاری شدن سیلاب و طغیان ناگهانی رودخانه ها را فراهم می آورد.
رئیس ستاد مدیریت بحران خور و بیابانک خاطرنشان کرد: از شرکت توزیع برق شهرستان خواسته ایم که برای وقوع قطعی احتمالی برق، تیم عملیاتی و واحد اتفاقات خود را در بخش های مختلف فعال سازد.
وی افزود: با توجه به تجربه ای که مردم این شهرستان از سیلاب های گذشته دارند در صورت بارش باران شدید و یا وقوع سیلاب دستگاه های امداد رسان برای کمک به شهروندان از آمادگی کامل برخوردار هستند.
فرماندار خور و بیابانک در ادامه از آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و اوقاف خواست مدارس، اماکن ورزشی و مذهبی را برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی آماده کنند.
بلانیان به شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی هلال احمر بخشداری و دهیاری و مجتمع پتاس نیز دستور داد دستگاه‌های پمپاژ آب برای رفع آبگرفتگی منازل را آماده کنند و از بنیاد مسکن و سایر اعضای مدیریت بحران نیز خواست که اگر بافت فرسوده‌ای تخریب شد برای اسکان ساکنان آن آمادگی داشته باشند.
وی افزود: هم اینک بیش از 23 اماکن مذهبی شامل مساجد و حسینیه ها و 9 سالن ورزشی شهری و روستایی، 40 مدرسه با 200 کلاس و 40 سالن آماده اسکان مسافران گردشگران و سیل زدگان هستند.
بلانیان اظهار داشت: از مدیران اقامتگاه های بوم گردی انتظار می رود در مواقع سیلابی بودن و نامساعد بودن شرایط جوی از حضور گردشگران در مسیرهای سیلابی و پرخطر ممانعت کنند تا شاهد حادثه ای نباشیم.
بارندگی و جاری شدن سیل اواخر اسفند سال گذشته نیز خساراتی به خور و بیابانک وارد کرد.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
/6022 / 9860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.