حسین امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی کارکنان معاونت های خدمات شهر و امور شهری در مناطق 15 گانه شهر اصفهان از عصر روز گذشته به دنبال احتمال بارش شدید و وقوع آبگرفتگی در شهر به حالت آماده باش درآمده اند.
وی تصریح کرد: در تمامی نقاط شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی رفع موانع شده است و دستگاه های خدماتی از جمله سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان خدمات موتوری به صورت آماده باش هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: چاه های دفع آب سطحی سطح شهر بازگشایی شده اند تا درصورت بارش در شهر، آب های سطحی از طریق این چاه ها دفع و از آبگرفتگی معابر پیشگیری شود.
امیری خاطرنشان کرد: در مناطقی که سابقه احتمال آبگرفتگی وجود دارد نیز در ساعات بارش، کارگران خدمات شهری حضور لحظه به لحظه خواهند داشت تا برای به رفع آبگرفتگی در معابر و زیرگذرها اقدام کنند.
سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود که غالب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق در برگیرد.
بر این اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
جلسه مدیریت بحران استان اصفهان نیز دیروز یکشنبه با حضور نهادهای اجرایی برای سنجش میزان آمادگی مدیران و دستگاه های اجرایی برای برنامه ریزی مناسب در مواقع بحران ها به ویژه برای بارش های روزهای آینده و احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب در منطقه در استانداری برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به شهروندان و مسافران هشدار داد با توجه به پیش بینی بارندگی شدید از نشستن و یا برپایی چادر در مجاورت رودخانه زاینده رود خود داری کنند.
/6022 / 7135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.