عباس ارغوانی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی از امشب تا اواخر روز سه شنبه سامانه فعال بارشی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را تحت تاثیر قرار داده و برخی ساعت ها وزش باد شدید، بارندگی سنگین، رعد و برق و در برخی نقاط رگبار تگرگ رخ خواهد داد.
وی بیان کرد: شرایط ناپایدار از اواخر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه در ساعت هایی از بعد از ظهر روز سه شنبه شدت بیشتری داشته، به گونه ای که بارش سبب آبگرفتگی معابر عمومی، روان آب و در برخی نقاط احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.
به گفته رییس اداره هواشناسی کاشان، از روز دوشنبه بارش ها افزون بر ارتفاعات در برخی نواحی سردسیر نیز به صورت برف مشاهده خواهد شد.
وی برای جلوگیری از بروز مشکلات و مخاطرات احتمالی توصیه کرد که تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی و اسکان مسافران نوروزی صورت گیرد.
ارغوانی با تاکید بر پاکسازی کانال ها، آبراه ها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها، از مردم و مسافران خواست تا از رفت و آمد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و همچنین تردد های غیر ضرور در جاده ها پرهیز کنند.
وی با اشاره به آغاز بارندگی ها از فردا یکشنبه در این شهرستان تصریح کرد: به همه اعضای ستاد مدیریت بحران کاشان هشدارهای لازم برای آمادگی در این زمینه داده شده است.
مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان از برگزاری نشستی با اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان خبرداد و افزود: توصیه های لازم در زمینه اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در مکان های سرپوشیده از جمله حسینیه ها و سالن ورزشی داده شد.
به گفته جواد مزروعی دستگاه های امدادی و خدماتی از جمله هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی، امور برق، آب و فاضلاب کاشان نیز هشدارهای لازم را گرفتند و در نشستی با فرمانده انتظامی شهرستان نیز مسائل جوی و امدادرسانی به مسافران نوروزی مورد بررسی قرار گرفت.
کاشان که با برخورداری از 325 اثر تاریخی ثبت ملی در روزهای گذشته میزبان افزون بر 20 هزار نفر از مسافران نوروزی بوده، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.