حسین امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به بازگشایی زاینده رود در نوروز امسال، شهر اصفهان از روز قبل از آغاز سال جدید مورد استقبال بالای گردشگران قرار گرفته است.
وی با بیان این که شب گذشته 55 هزار نفر شب را در اصفهان گذراندند، افزود: مراکز اقامتی موقت و روباز و کمپ های گردشگری از جمله باغ فدک و خوابگاه های دانشجویی و منازل استیجاری برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اولویت اول برای اسکان مسافران را هتل ها و مهمانسرا های شهر بیان کرد و ادامه داد: هتل ها و مهمانپذیرهای شهر اصفهان به نحو مطلوب مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به رسیدن آب رودخانه در روز گذشته به شهر اصفهان، پیش بینی می شود از امروز عصر ورود گردشگران به شهر اصفهان افزایش یابد.
امیری خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت پذیرش و اسکان 180 هزار نفر شب خواب را دارد و در صورت افزایش حجم مسافران شب خواب، 40 سالن ورزشی برای اسکان مسافران در صورت نیاز در نظر گرفته شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد : 30 باب از این مجموعه های ورزشی وابسته به شهرداری و 10 باب دیگر مربوط به ارگان های دیگر شهری است.
وی به تامین امنیت جانی و مالی مسافران نوروزی توسط ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اشاره و بیان کرد: تیم های ویژه ای در قالب کمیته های قضایی و انتظامی و ایمنی، سلامت جان و مال مسافران را تامین خواهند کرد.
امیری یادآور شد: نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری در قالب گشت های مختلف در میان مسافران نوروزی حضور دارند.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
7135/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.