حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اندیشه های ناب امیرالمومنین(ع) فقط برای شیعیان نیست بلکه افراد با دین و مذهب های گوناگون از توصیه های آن حضرت برای زندگی اجتماعی و فردی استفاده می کنند.
وی بیان کرد: حکمت، خطبه و احادیث حضرت علی(ع) در جوامع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و جامعه شیعی باید بیش از بیش از این توصیه ها برای کمال و سعادت خود استفاده کند.
امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که حضرت علی(ع) قرآن ناطق است، تصریح کرد: کمال و خوشبختی زندگی دنیایی و سعادت اخروی با بهره گیری از احادیث، ابعاد زندگی و شخصیت امام علی(ع) محقق می شود و باید آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، رسانه ها و عموم مردم برای گسترش این مفاهیم تلاش کنند.
وی ادامه داد: نهج البلاغه گنجینه ارزشمندی برای جامعه ما پس از قرآن است که گسترش مطالعه و تبیین مطالب آن یک ضرورت بسیاری مهم و بی بدیل است و این کار در نجف آباد با توزیع بیش از هزار جلد نهج البلاغه در منازل مردم رقم خورده است.
حسناتی یادآورشد: چنین حرکتی موجب حفظ و رشد درخت بزرگ اسلام و فرهنگ شیعی خواهد شد و موسسات فرهنگی چنین گام های بزرگی را برای گسترش معارف اهل البیت(ع) بردارند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.