روح الله فدایی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت 21 و 26 دقیقه گزارش حادثه ای از سوی همسایگان واحدی مسکونی به سامانه 125 آتش نشانی کاشان اعلام و سه تیم عملیاتی از ایستگاه شماره 2 و تیم های مستقر در شهر به محل اعزام شد.
وی بیان کرد: اطلاعات اولیه نشان می دهد که حادثه در نتیجه انفجار مواد آتش زا در طبقه فوقانی یک واحد مسکونی واقع در شهرک ناجی آباد کاشان رخ داده و در مجموع پنج نفر آسیب دیدند.
مسوول روابط عمومی آتش نشانی کاشان اضافه کرد: این حادثه به تخریب بخشی از واحد مسکونی منجر شد و تیم های فوریت های پزشکی نیز آسیب دیدگان را به مرکز درمانی منتقل کردند.
چهارشنبه سوری یکی از جشن های ملی ایرانیان برای پیشواز از نوروز است که شامگاه آخرین سه شنبه سال برگزار می شود.
سرودن ترانه ها و عبارت های زیبا از جمله 'سرخی تو از من، زردی من از تو' به دلیل اهمیت و احترام ایرانیان به روشنایی و پاکی آتش در چهارشنبه سوری خوانده می شود و آنها از آتش، سرزندگی و سلامتی طلب می کنند.
فال ‌گوش، کجاوه‌ اندازی، قاشق زنی، فال‌کوزه، آجیل شیرین مشکل ‌گشا، کوزه ‌شکنی، گره‌ گشودن و قفل‌ گشایی، شال‌ اندازی، پختن آش‌ رشته یا رشته ‌پلو از جمله رسومی است که کماکان به مناسبت چهارشنبه سوری در برخی نقاط ایران و کشورهای همسایه برگزار می شود.
تغییرات گسترده و محسوسی از گذشته های دور تا کنون در برگزاری این آیین رخ داده اما گوهر اصلی این جشن کهن همچنان دست نخورده باقی مانده است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.