به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: زنده شدن زاینده رود به عنوان شاهرگ حیات بخش اصفهان نمای زیبایی به این شهر تاریخی می بخشد و موجب افزایش تمایل گردشگران برای سفر به این منطقه می شود.
وی با اشاره به تمهید تدابیر لازم جهت میزبانی میهمانان نوروزی افزود: این رویداد مهم بی شک موجب رشد و رونق گردشگری در استان اصفهان خواهد شد که نمونه عینی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری فرزانه انقلاب می باشد.
معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار میهمان نوروزی از جاذبه های اصفهان دیدن کردند و امسال پذیرایی از پنج میلیون نفر پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: نوروز سال پیش اسکان نزدیک به 300 هزار نفر در استان اصفهان فراهم شده بود که با توجه به بازگشایی زاینده رود و افزایش سفرهای داخلی در کشور به ویژه استان پر جاذبه اصفهان، اسکان 500 هزار نفر در هتل ها، میهمان پذیرها و مدرسه ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، ‎رییس جمهوری 13 اسفند امسال به وزارت نیرو دستور داد تا با در نظر گرفتن نیازهای زیست ‌محیطی در ایام نوروز، آب را در زاینده رود رها کند.
زاینده رود به طول 380 کیلومتر از ارتفاعات چلگرد در چهار محال و بختیاری و نیز کوه های فریدونشهر به شکل رودهای کوچک از هم جدا سرچشمه گرفته و پس از درآمیختن در دریاچه سد زاینده رود، به صورت یک رودخانه به سمت اصفهان و تالاب گاوخونی جاری می شود.
این رودخانه به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های گذشته به دلیل خشکسالی، افزایش برداشت و سو مدیریت منابع آبی درمنطقه پایین دست خشک شده بود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی که یک هزار و 850 مورد آن ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات 'وزوان'، 'مزدآباد' و 'مون' ثبت جهانی شده، در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.