به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن عباسی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز شهید شهرستان فریدن که در سالن 17 شهریور داران برگزار شد، افزود: دلیل آنکه در جامعه نسبت به منکرها بی توجه شده ایم این است که از فرهنگ شهدا دورمانده ایم.
وی گفت: دشمن برای تخریب فرهنگ برنامه ریزی کرده است، چنانچه فرهنگ شهادت ازبین برود فرهنگ بی تفاوتی و ولنگاری در جامعه فراگیر خواهد شد از این رو شناخت و حرکت در مسیر شهادت، استمرارنیکی ها و زداینده منکرها در بخش های مختلف است.
حجت الاسلام عباسی این سخن که' شهید نگاه می کند به وجه الله' را چکیده ارزش های شهادت دانست و افزود: همه ما استعداد نگاه کردن به وجه الله را داریم اما لازمه این مقام کنارزدن حجاب های درونی و برونی و گذراز نفس است که شهید به آن دست یافته است.
وی افزود: عزیزترین سرمایه هر انسانی جان اوست اما شهید علاوه بر اینمه از تمام تعلقات دنیوی رها شده از جان شیرین خود نیز می گذرد تا شاهد شیرین ترین لحظه یعنی دیدار با معبود باشد.
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان همچنین به گرفتاری ها و بن بست های مختلف جامعه امروز اشاره و بیان کرد: بسیاری از این گرفتاری ها با زنده نگه داشتن علمی و عملی یاد شهدا برطرف خواهد شد.
به گفته وی ریشه بسیاری از مشکلات به خصوص در بخش معیشت و اقصاد، نبود مسئولیت پذیری و ظهور بی تفاوتی در میان همه افراد جامعه است.
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: در جامعه همه افراد چه مسوول و چه مردم هر یک به سهم خود در بروز مشکلات و استمرار آنها موثرند از این رو هر کس باید نسبت به وظیفه خود آگاه و در برابر دیگری و مصلحت او حساسیت داشته باشد.
وی با بیان اینکه محسن حججی عصاره فرهنگ واندیشه نسل جدید است، اظهار کرد: این جوان با هدف مبارزه با ظلم جان خود را فدا کرد و به راستی در مسیر شهدای صدر اسلام و شهیدان کربلا حرکت کرد و سرانجام بر اساس وعده الهی در دنیا و آخرت به عزت راستین رسید.
حجت الاسلام عباسی خانواده شهدا را سکاندار ولایت پذیری توصیف و بیان کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی سرسپردگی به رهنمود های ولی است و بر این اساس اقتصاد مقاومتی باید به طور جدی سرلوحه برنامه ریزی ها قرار بگیرد.
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه آینده متعلق به کسانی است که دین خدا را یاری می کنند، خاطر نشان کرد: در مسائل سیاسی باید بصیرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدن نیز به برنامه ریزی دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن مقام شهیدان اشاره کرد و افزود: کمتر کسی به اهمیت و فلسفه روز 22 اسفند واقف بود اما با تلاش های صورت گرفته و استمرار برنامه های متنوع در سال های اخیر اکنون بخش بزرگی از جامعه خود را نسبت به مقام شهید و جان فشانی های او مسوول می داند.
محمد زمان میرزایی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا و ادای دین نسبت به فداکاری آنان، نیازمند مشارکت همه نهادها و افراد جامعه است.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور مرهون جان فشانی شهداست.
اکبر ترکی افزود: همه ما در برابر شهدا و خانواده های این عزیزان مسئول هستیم، خانواده شهدا همواره باید اطمینان داشته باشند که خون فرزندانشان پایمال نشده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از کتاب' گل بوته های بوستان ایثار' با موضوع معرفی شهدای فریدن رونمایی شد.
22 اسفند در گاهشمار کشور به نام شهید نامگذاری شده است.
فریدن با تقدیم 225 شهید، وجود 514 جانباز، 42آزاده و 9 جانباز بالای 70 درصد، از جایگاه شاخص ایثارگری در استان اصفهان برخوردار است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861/6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.