به گزارش ایرنا وضعیت نامطلوب جاده‌های بین شهری در شهرستان خوروبیابانک و خبرهای متعدد از تصادفات مرگبار در این جاده‌ها باعث نگرانی مردم شده است.
موضوع راه وتوجه به حمل ونقل جاده‌ای از مهمترین نیازهای خورو بیابانک است که یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه شهرستان محسوب می‌شود؛ اما وضعیت در این بخش مطلوب نیست و جاده ها نیازمند مرمت و بازسازی اساسی و استاندارد است.
باید گفت که یکی از مشکلات اساسی شهرستان خوروبیابانک راه‌های ارتباطی و مواصلاتی آن است و با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های این شهرستان و نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب باید افزایش ایمنی راه‌ها را جدی گرفت.

** گلایه مردم و رانندگان از وضعیت نامناسب جاده ها
یکی از شهروندان در این باره به ایرنا گفت: وضعیت نامناسب جاده و وجود پستی و بلندی های فراوان از عوامل خطر ساز و حادثه آفرین است و توجه نکردن به این مهم می تواند عامل حوادث زیادی در جاده شود.
حسن مرادی افزود: مسئولان باید راهکارهای مناسبی برای کاهش تلفات این جاده و تسهیل عبور و مرور مردم به کار بگیرند.
او ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم جاده ها در وضعیتی هستند که با لکه گیری موضوع حل نخواهد شد.
رامتین فیروزی یکی از رانندگان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وضعیت بسیار بد برخی از نقاط جاده ای شهرستان هر 6 ماه سال نیازمند به تعویض لاستیک و هر سه ماه نیازمند تعویض بعضی از قطعات می شویم که هزینه های فراوانی را در بر دارد.
همچنین تعدادی دیگری از مردم بر این باورند علت اصلی بسیاری از تصادف ها و سوانح جاده ای در این شهرستان، دو طرفه و کم عرض بودن جاده هاست که افزایش پهنای جاده می تواند از بروز حوادث و آمار قربانیان این جاده بکاهد.
آنان اظهار داشتند که مسئولان بارها قول تعریض و دو بانده کردن جاده ها را داده اما هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

**خورو بیابانک حتی یک متر هم جاده 2 بانده ندارد
فرماندار خوروبیابانک به ایرنا گفتت: این شهرستان حتی یک متر هم جاده دو بانده ندارد و جاده های اصلی و روستایی آن دوطرفه و حادثه آفرین است.
عباس بلانیان افزود: کار مطالعاتی و عملیات نقشه برداری 2 بانده شدن جاده های اصلی شهرستان انجام شده است که در صورت تامین اعتبار و مصالح عملیات آن سال آینده آغاز می شود.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد موضوع 2 خطه شدن جاده های این شهرستان با جدیت پیگیری و هر چه سریع تر اجرایی شود.
فرماندار خور و بیابانک تاکید کرد: با 2 خطه شدن جاده های این شهرستان آمار تصادف و سوانح جاده ای در حد قابل توجهی کاهش می یابد.

**روکش آسفالت 26 کیلومتر از راههای اصلی و روستایی خوروبیابانک
فرماندار خوروبیابانک همچنین گفت: امسال با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال 26 کیلومتر از جاده های این شهرستان روکش آسفالت شد.
بلانیان افزود: این عملیات در محورهای خور به طبس، خور به نایین، سه راهی به جندق و ابراهیم آباد و جعفرآباد به فرخی اجرا شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه 200 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خور و بیابانک نیازمند بازسازی، مقاوم سازی و روکش آسفالت حفاظتی است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح بیش از 600میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

**خط کشی 135 کیلومتر از راه های شهرستان خورو بیابانک
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خور و بیابانک گفت: برای اجرای خط کشی 135 کیلومتر از جاده های خور بیش از سه میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
مرتضی زرگر در گفت و گو با ایرنا افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف ها و سوانح رانندگی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: انجام خط کشی سهم عبور رانندگان از جاده ها را مشخص می کند و باعث افزایش نظم و ایمنی ترافیک در محورهای ارتباطی می شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوروبیابانک با اشاره احداث 13 توقفگاه و پارکینک در محورهای اصلی و روستایی این شهرستان افزود: حدود 20 توقف گاه و پارکینک دیگر نیز در جاده های خوروبیابانک مورد نیاز است.
زرگر ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون خودروها در سال های اخیر و حضور گردشگران و مسافران و زائران عبوری مشهد مقدس احداث پارکینگ در جاده ها لازم و ضروری است.
وی گفت: احداث و ایجاد پارکینگ های عمومی می تواند نقش بسزایی در کاهش ترافیک در جاده ها شود.
وی با اشاره به اصلاح هندسی جاد های خوروبیابانک افزود: از ابتدای امسال بیش از 12هزار مترمکعب عملیات ترانشه برداری و اصلاح قوس در محورهای اصلی و روستایی شهرستان اجرا شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوروبیابانک هدف از اجرای این طرح را افزایش ضریب ایمنی تردد جاده های مواصلاتی بیان کرد.
به گفته زرگر روزانه بیش از سه هزار خودروسواری سبک و سنگین در محورهای اصلی و روستایی شهرستان خوروبیابانک تردد می کنند که حدود 300 دستگاه آن تریلرهای حامل سنگ است.
شهرستان خوروبیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت بیش از 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.
6022 / 9860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.